Gå til innhold

Kroatia - et fint reisemål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært i Kroatia her som kan dele sine erfaringer. Hvor var dere? Hvordan var strendene og maten. Prisnivå?

:)

Skrevet

Jeg har vært i Dubrovnik. Der var det kjempefint. Det er et veldig rolig sted og passer ikke å reise på jentetur men med familie er det kjempe flott. Det som er greit er jo at Norwegian flyr dirkete dit - er kort vei fra flyplassen så man kan ta taxi fra flyplassen.

Dersom Dubrovnik skulle bli stedet ville jeg reist til motsatt side av gamlebyen. Ved gamlebyen er det mest yngre folk og ikke så fine strender. (berg og steinstrand) På andre siden av gamlebyen er det sand strand, veldig rent og masse barnefamilier. Hoteller skal visst ikke være så veldig billig der nede, men kommer jo ann på hva man trenger. Mat og drikke er billig.

Det som er supert med Kroatia er at man kan reise på mange utflukter til paradiser av noen øyer - hvor man kan koose seg på båtene og de nye stedene. Dette er heller ikke dyrt.

Jeg vet om noen andre som var et annet sted, tror de landet i/på Hvar (?) men husker ikke hva d het, de også likte seg kjempe godt der så jeg tror du trygt kan dra til Kroatia og få en flott ferie :D

Skrevet

Var i Tucepi med samboer og sønn på 2 år i sept. Nydelig sted. Herlig lang rullesteinsstrand og deilig krystallklart vann. Go og billig mat. Lei dere bil og besøk Mostar, Dubrovnik, Sarajevo etc.

Reiste med Apollo og bodde på hotell Afrodita. Bra hotell (ikke leil.).

Skrevet

Ser at du har vært i Dubrovnik. Vi har akkuratt bestilt en uke i april (2 voksne og 3 barn).. Er jo ikke den store temperaturen for bading da men håper jo på litt sol og varme ;-). Ser du anbefaler motsatt side av gamlebyen. Vet du hva stedet heter?

Vi tenkte å bestille en leilighet til oss og det er jo ganske mange til leie men blir så forvirret med alle stedsnavnene...

Skrevet

Jeg har også vært i Kroatia. Jeg og min samboer var på øye Hvar som ligger 45 min med båt utenfor Split. Vi reise med fly til Split og derfra var det satt opp båt til Hvar. Hvar er en av verdens 10 vakreste øyer, kjent for all sin lavendel og vakker natur, samt at det er et yndet feriested for italienere, drar man dit i begynnelsen av august er det sinnsykt mye folk der. Vi var der i to uker, den ene uka var det folksomt, den andre uka litt roligere. Vi storkoste oss, det er rullesteinstrender men et helt utrolig klart vann.. Kjempedeilig vær var det også.. Absolutt å anbefale, det vakreste stedet jeg har vært hittil i allefall...

Skrevet

Jeg har vært på mange steder oppover. Det allerbeste stedet uten flakkende turisme, badestrand som skapt for barn og en super hyggelig by er OMIS. Utrolig vakkert.

Dubrovnik er også vakkert, men dette er en by jeg gjerne vil besøke, IKKE bo i, det samme er split. Gamlebyen i Dubrovnig er abselutt verdt et besøk.

Makarska er en mer trendy, og hip sted hvor turismen kan syntes, stranden er ikke noe for barn, da jeg annser store steiner og badesko noe som kan unnslippes.

Jeg kjenner til et sted som tar 25 euro pr voksen for overnatting, middag,frokost,drikke og all mat ink Det vil si at maten serveres ut i fra når dere ønsker det, frokosten er dekket og serveses når dere våkner. Barn halve prisen, da gjennstår det kun flybiletter og de er rimelige nå.

Skrevet

Har fått veldig gode anbefalinger på Makarskarivieraen. Veldig fint og rent vann, tror det er rullesteinstrender, mat og drikke skal også være bra. Er mye folk der i juli, så litt tidligere eller senere anbefales.

Brac ser ut som et flott sted også.

Skrevet

Dubrovnik er utrolig flott by, spesielt gamlebyen.

Ang. overnatting så kan jeg anbefale Mlini og Cavtat

Cavtat ligger noen mil sør for Dubrovnik og er også kjempeflott, det går også båt daglig mellom Dubrovnik og Cavtat iallefall i sommersesongen :-)

Mlini er et bittelite sted mellom Dubrovnik og Cavtat, kjempeflott og rolig :-)

Ellers så er jo også Hvar en av mine favoritter :-)

Skal selv til Kroatia i sommer, tenkte å leie oss leilighet men vet ikke riktig hvor enda. Men ser for meg en av de stedene jeg har nevnt :-)

Goooood tur....dere kommer ikke til å bli skuffet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...