Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 da jeg å sambo møttes første gang å ble sammen etterhvert å hele den kjærlighets-regla som dere kjenner til, så hadde jeg nettopp fått vite att jeg ikke kunne få barn pga sykdom..... jeg var helt fra meg å det begynte å tære på forholdet allerede etter 2 mnd.... derfor løy jeg om att jeg hadde spontanabortert i uke 22 i tidligere forhold, derfor jeg var litt "ute av kontroll" jeg fikk vanvittig mye støtte av han å han stiller opp for meg hvis jeg trenger å prate.... tida gikk å nå venter vi barn sammen, han ble med meg på første jordmor kontroll der vi fylte ut helsekortet.... da måtte jeg jo si ja til tidligere aborter og sv.skap...... så på helsekortet mitt nå står det att jeg hadde en sp.abort i uke 22 for to år siden!!!! jeg kan ikke innrømme att jeg har løyet nå, etter 2 år..... men spiller det noen rolle om det står på kortet mitt siste månedene da??? dere skal vite att jeg angrer VEEELDIG på hvordan dette utartet seg, å jeg har ikke løyet om noe siden!!!! ikke snakker jeg om den såkalte aborten heller..... later som det er glemt!!! men det snakkes jo om den på kontrolltimene da....... væsågod spessielt dere anonyme, REFS IVEI....... jeg er klar for å ta imot!!! velger å være anonym denne gang jeg!!!!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 jeg mistet min sønn i uke 24+3 og beklager men jeg må bare si det, jeg syns det du har lygit om er helt grusomt.blir kvalm....Varfør løy du om det? førstår ikke helt va du mener? var det før at at du ikke ville at han skulle veta at du ikke kunde få barn?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Jeg syns ikke dette hører hjemme på denne siden,den er før oss som har mist sine barn...ta det på en annen side for her får du ikke noen sympati.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Spiller ingen rolle at det står på kortet. At det blir håpløst å lyve har du selv skjønt, gå videre og gled deg over graviditeten. Har selv mistet mange ganger, men har likevel forståelse for at det noen ganger blir feil her i livet. Er ikke menneskelig å være perfekt osv. Lykke til videre. :-)
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Spiller ingen rolle hva som står på helsekortet ditt. Det blir litt spørsmål fra helsepersonell bare fordi de vil passe litt ekstra på deg siden de tror at du har mistet tidligere. Gled deg over svangerskapet ditt, dette går bra og etter at du har født kommer aldri noen til å spørre om dette igjen. Ikke plag deg selv med hva du har sagt eller gjort, det får du ikke gjort om igjen, forsøk å tenk på alt det fine du kan glede deg til nå. Hvis du engang blir modig nok, sett deg ned og forklar samboeren din hvorfor du måtte ty til en hvit løgn. Jeg er sikker på at han vil forstå. Du var jo helt ny i forholdet og redd for å miste ham samtidig som du ikke turde si sannheten. Du er ikke den første, eneste eller siste som har rotet deg opp i en dum situasjon. Men du har fått "straff" nok nå synes jeg. Du har ikke skadet noen, bortsett fra deg selv. Det kom jo noe godt ut av denne situasjonen, du har lært. Skulle ønske du vill si sannheten til din sambo, det ville lette samvittigheten din. Jeg er selv sykepleier og hvis du forteller jordmor at du vil stryke det som står der, så vil hun hjelpe deg og vil forstå. Lykke til og gratulerer med graviditeten!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Du burde fortelle sannheten! Først som sist, jo lengre du venter jo verre vil han oppleve det sikkert. Evt kan du vel fortelle det til jordmora når han ikke er der? Synes også at du kunne tatt opp dette i et annet forum, for å unngå å støte de som har opplevd noe så grusomt som en sen abort....
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Uff, stakkars deg. Han trenger vel ikke noen gang få vite det, hvorfor skulle han det? Kan du ikke på kontrolltimene si at du gjerne vil at det ikke snakkes mer om det tidligere og at du bare vil se fremover, og si det samme til han? Syns faktisk ikke det er så big deal at du har løyet. Du gjorde det ut i fra den situasjonen du var i da. Hvem som helst kan bli litt smårar over brutale beskjeder fra helsevesenet, som du da tydeligvis fikk - men de som ikke har vært i den situasjonen, som menn da f x, har nok vanskelig for å sette seg inn i reaksjonene. Har hatt tre aborter selv, og grusomt er det, men likevel må en vel kunne ha forståelse for at saker og ting kan komme litt skjevt ut. Kanskje du kan snakke med en nøytral person om det, f x en psykolog, kan hende får du rådet om at gjort er gjort - og nå går livet fremover. En kan vel ikke drive å rydde opp i fortiden hele tiden heller! :-) Syns synd på deg at dette skal bli en issue midt oppe i en ny og fin situasjon, men tror ingenting blir bedre av å innrømme det overfor verken samboer eller helsevesen. Sett strek, se deg ikke tilbake og gå videre er altså mitt råd.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 feil plass å legge dette innlegget etter min mening..her er det mange som har mistet , og det er grusomt å miste når en er så langt. fikk selv en minigutt i uke 18.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 du har en journal på sykehuset oxo..... om du bruker samme sykehus nå blir den løgnen avslørt snart likavel, så du kan like godt innrømme det. jeg skjønner at du har vært utafor da du løy så grovt, men sånne løgner har lett for å bli oppdaget uansett desverre...... lykke til:)
Frøken Svingtrapp Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Hei Legg det hele bak deg og gled deg over svangerskapet ditt! Det var den dum ting å gjøre, men man lærer så lenge man lever. Håper du får en fin graviditet
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #11 Skrevet 26. mars 2008 Huff, tror jeg vet litt hvordan du har det nå... Har også "et lite" løgn problem....jeg har faktsk tatt hele 3 aborter, jada...forferdelig at en skal gjøre noe sånt, og dere skal tro jeg har tenkt mye på det i mitt nåværende svangerskap. Må egentlig bare "trøste" meg med at jeg tok rett valg i de situasjonene jeg var i..enda hvor utrolig dum jeg var som satt meg i de situasjonene. For viss jeg går andre veien blir det mere som...hva venter nå...jeg kan umulig fortjene at alt skal gå bra.. Iallefall, jeg skjemmes over det jeg har gjort. Har sagt til samboer at jeg har tatt abort....men ikke at jeg har tatt 3! Og når jeg var hos fastlegen min på første kontroll og han spurte om tidligere svangerskap/aborter...glapp det bare nei ut av munnen min...når det gjaldt abort...shit shit shit...så nå står det 0 abort på mitt helsekort! Min store frykt nå er at dette spørsmålet skal komme på UL...for da skal sambo være med.. huff...skulle ønske jeg ikke hadde all denne bagasjen. Tror verken jeg eller du mente noe vondt med løgnen....Men løgner er vondt å bære på. Skjønner at dette kan være sårt tema for de som har mistet her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå