Gå til innhold

Jonas og Erik ble født 4.1.2008

Lita2102 med to gullgutter:-)

Anbefalte innlegg

Nå er de endelig kommet til verden...og jeg er så glad og fornøyd:-)

Jeg ble lagt inn på sykehuset 3.januar fordi jeg var så utrolig sliten, kunne nesten ikke gå, og hadde fått en utrolig kløe på magen,så jeg hadde lyst til å rive opp mageskinnet!!!

Ikke sov jeg noe særlig heller.

Hadde 1 cm åpning når jeg kom inn...

Legen var veeeldig forsiktig når han kjente fordi han ikke ville sette igang noe...

Var jo bare i uke 34+1 den dagen.

Jeg fikk noe å sove på, og noe for kløen på magen.....Det var deilig,,,,jeg sov faktisk i 4 timer i strekk!!!

På natta var jeg ikke så heldig...fløy frem og tilbake på do hele tida,men fikk tilslutt lagt meg tilrette i senga ca kvart over 8.

Vannet går!!!

Halv 9 gikk vannet på den ene tvillingen, som en foss, senga var søkkvåt på sekunder,jeg følte jeg lå i et badekar;.)

Jeg fikk ringt på hjelp, og etter mannen min...som kom i en kulefart..

Jeg ble rulla frem og tilbake i senga slik at de kunne bytte på senga , og meg siden jeg ikke skulle opp og stå fordi tvillingene lå i sete, og da var det fare for navlestrengsfremfall!!

Som var akkurat det som skjedde!!

Jeg hadde rukket å få 5 cm åpning,men det ble hastekeisersnitt i stedet, med senga løpende gjennom korridorene til operasjonssalen.

Jeg var så glad for at jeg var innlagt på sykehuset da det skjedde, visst ikke hadde vi antageligvis ikke hatt lille Jonas hos oss idag.

Det er slitsomt ,men verdt hvert sekund...

Nå er vi hjemme og koser oss masse..

Tvillingene veide: 3068, ca50 cm og 34 rundt hodet, og 2920,ca 52 cm og 34 rundt hodet..

Alt står bra til med dem:-)

Gled dere jenter...Det er virkelig noe å se frem til:-)

Fortsetter under...

Gratulerer så masse! nå blir det mye kos fremover :)godt å lese om disse fødslene,gleder meg masse selv til mine 3 kommer,men er veldig bekymret att de ska komme så allt for tidlig.Håper jeg klarer å holde på dem til rundt uke 34...jeg må bare fortsette å ruge :)

Kos dere masse,og lykke til videre :)

Annonse

sol med 2,

etter det jeg har forstått:

navlestrengfremfall kan skje når vannet har gått og Tv1 ikke har festet seg, en del av navlestrengen kan dette ned/ut av livmor og komme i klem, som igjen utgjør fare for fosteret. kort forklart.

Men de sier det ikke skjer så ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...