Gå til innhold

Flytting av keisersnittdato?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha keisersnitt 28.01, 10 dager før termin. Jeg hadde på fredag et uhell på isen som har gjort meg fullstendig avhengig av partner. Dette til daglig hygiene, matlaging, og påkledning. Jeg sliter nemlig med alvorlig grad av symptomgivende bekkenløsning, og mine eskapader på glattisen medførte stor grad av forverring av denne tilstanden. Jeg klarer f.eks nesten ikke lenger å gå, og vi bor i 4. etg uten heis. Jeg er avhengig av at min samboer er hjemme hos meg, noe som betyr tapt arbeidsfortjeneste. Jeg er i virkeligheten ikke i stand til å gjøre noe annet enn å ligge i sengen, og går på denne måten blant annet glipp av svangerskapskontrollen denne uken.

Er det noen av dere som har erfaring med flytting av keisersnittdato? Er det mulig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136529956-flytting-av-keisersnittdato/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge babyen i magen har det bra, og det helse eller livet til den lille eller deg står i fare skal det mye til for å få den fremskyndet.

De setter babyen i første rekke og mamman i andre, uansett hvor plaget mamman er. Men det skader aldri å prøve, verste som kan skje er at du får nei.

Kjedlig med uhellet men hvordan har du tenkt å ta deg av babyen da når den blir forløst..Hvis du skal være sengeliggende.. Da må jo mannen din være hjemme likevell..Jeg tror jeg ville prøvd å blitt mest mulig restituert før keisersnittet..Det er jo en kjempe belastning på kropp og sjel i seg selv;-)

Det er jo vanligvis slik at bekkenløsningssymptomene gir seg nokså snartlig etter forløsning ;-). I tillegg vil jo min samboer få permisjon (lønnet) når vårt barn kommer til verden, slik at han får hjulpet meg helt i startfasen.

Sengeliggende etterpå? Vel, de fleste med planlagte keisersnitt blir sjelden sengeliggende særlig lenge på grunn av inngrepet.

Vet ikke om du vil flytte ks dato, eller fremskynde. men jeg har fått fremskyndet mitt ks. var egentlig ikke meningen, men legen på sykehuset bestemte seg for det. og da er det ingen protester fra meg!

Alt er veldig tungt nå. Har invalidiserende bekkenløsning,svangerskapsforgiftning, svangerskapskløe og diverse andre plager. gleder meg til å møte min engel på torsdag. Jeg håper du har vært til sjekk på sykehuset etter fallet. Det er kanskje lurt å ringe å forklare hvorfor du ikke kan klare å komme deg på kontroll denne uken.Lykke til!!

Annonse

Ikke for å skremme deg, men jeg har fremdeles problemer med bekkenet, 5 måneder etter fødselen. Det tar (hos meg) lang tid før bekkenløsningen forsvinner. Men ønsker deg lykke til selvfølgelig! Kan ikke mannen din sykemelde seg forresten??

Jeg håper mitt blir fremskyndet også. Sover ikke, vondt i hodet, kvalm, klør og 3+ i ødem i beinet. Legen fant spor av blod, protein og eggehvite i urinprøva i dag. Blodtrykket er ikke veldig høyt (134/82), men det er gått opp mye i forhold til mitt ordinære svært lave bt. Han mente at det kunne være tegn på begynnende svangerskapsforgiftning, som forøvrig det er familiehistorie på. Magen har ramlet ned og er 38 uker i morgen.

Skal inn til forundersøkelser i morgen. Men redd jeg blir skuffet.

Tenkte siden du var så plaget og i tillegg hadde skadet deg på isen så tror nok jeg du bør regne med litt lenger rekonvalesens.. Det var derfor jeg reagerte på at du ville fremskynde KS når du i utgangspunktet følte deg elendig og var sengeliggende..Når det gjelder den økonomiske biten skjønner jeg jo problemet;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...