Gå til innhold

Kan noe av dette hjelpe dere...??

Anbefalte innlegg

Jeg fant dette spm på et forum:

Hei

Jeg har nå akkurat gått gjennom min tredje ufrivillige abort (1 SA og 2 MA). Legene kan ikke finne noe galt med meg eller min mann (normale koagulasjonsprøver og kromosomprøver). Tidligere har jeg hatt noe unormale hormonverdier som samsvarer med PCO, men disse har vært normale de siste halvannet år. Alle tre aborter har skjedd i løpet av det siste året.

Det neste jeg ønsker å undersøke er hysteroskopi og evt om det er noe infeksjon el.l. i livmoren som gjør graviditet vanskelig.

Det jeg lurer på er om det er noe spesielt jeg bør gjøre med mitt kosthold for å forebygge flere aborter? Vitaminer, mineraler etc. Jeg forsøker å leve sundt og trene. Jeg er heller ikke overvektig, så slanking er ikke aktuelt.

Vet dere noe annet jeg bør undersøke? I siste svangerskap brukte jeg crinone uten at det hadde nevneverdig effekt. Mistet i tiende uke begge de siste to gangene.

Hun fikk som svar fra Frøyaklinikken:

Hei!

Det kan være mange årsaker til at man mister, og du selv nevner noen av dem. Slik jeg forstår det så mister du etter at man kan se at hjerte banker hos fosteret. Hvis det er tilfelle så kan det handle om livmorstyrken. Hvis den er litt slapp, vil den ikke klare å holde på fosteret. Hvis det er dette som er tilfelle vil vi gi behandling som styrker livmoren, som feks. en homeopatisk medisin som heter Sepia. Det kan også handle om klima i livmoren, og da kan "Babyklister" (Berberis fructus comp) være en ide. Denne medisinen bedrer miljøet i livmoren, og den har også en lett styrkende effekt på livmoren.

Vi følger også opp med akupunktur og fotsoneterapi og gir råd om kost og vitaminer/mineraler. Det er ikke så uvanlig å se lave nivåer på magnesium, selen og B6, B12. Det er også viktig å ta omega3 og E-vitamin. Lavt jern nivå kan også føre til abort. men jeg føler jeg leter litt i blinde her, for jeg har få symptomer på deg. Hvis man tenker at din PCO ennå ligger der, kan jo dette føre til at du lettere mister. Da er det viktig å få blodsukkerert i balanse. For hvis blodsukkerte øker, så vil insulinet også øke og dette kan føre til dårlige eggkvalitet, og en lavt murrende betennelse i kroppen som så klart ikke er heldig under en graviditet. Men siden du har vært bra så lenge, så er ikke dette veldig sannsynlig.

Dette er ikke et lett svar å svare på, for det kan være så mange årsaker. Men håpefult, så fikk du kanskje svar på noe, og kanskje er du gravid allerede, og har kommet langt på vei.

Uansett hvor du er i prosessen din ønsker jeg deg lykke til videre!!!

Med vennlig hilsen

Anette Heggemsnes

Frøya klinikken

Malmøgt. 7

0566 Oslo

Tlf. 22 37 32 34

www.froyaklinikken.no

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136529686-kan-noe-av-dette-hjelpe-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...