oktavia78 Skrevet 13. januar 2008 #1 Del Skrevet 13. januar 2008 Heisann! På torsdag var jeg på mitt første legebesøk (var da 13+3). Det var en mindre positiv opplevelse. Han prater nesten ingenting, og forteller meg ikke noe - er ganske sjenert, så er heller ikke typen som buser ut med spørsmål i hytt og pine. Er ganske stor, så skjønner at han bryr seg om vekten min, men akkurat nå er det ikke det som er det viktigste for meg! Jeg vil gjerne vite mer om hva som skjer fremover. Det legen pratet om og gjorde i løpet de 20 minutter jeg var der var: Ba meg fylle ut skjemaets første del, måle blodtrykk (som var noe høyt pga nervøsitet...), prate om vekt, og krysse av på hvilke prøver jeg skulle ta på laben. I tillegg satt han lenge foran pc'en og skrev noe jeg ikke har en anelse på hva var. Han skysset meg ut av kontoret sitt etterhvert, og jeg ble sendt inn på laben. Der var det ei kjempehyggelig dame som skulle ta blodprøver på meg, og de fem minuttene jeg hadde hos henne var ti ganger mer informative enn de 20 jeg hadde hos legen. Er det noen andre som har hatt det samme "problemet" hos legen, og har tips til hva som kan gjøres for at det skal bli bedre på et vis. Har svært liten lyst til å gå tilbake til han nå - dyktig lege som allmennpraktiker, men egner seg (i mitt tilfelle) ikke til å ta seg av gravide jenter... Måtte få ut litt frustrasjon nå, har tenkt mye på dette siden torsdag - og det gjør faktisk litt vondt å vite at det ikke virket viktig for han.... Hilsner fra en ganske så forvirret og frustrert.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136529495-f%C3%B8rste-legebes%C3%B8k/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 13. januar 2008 #2 Del Skrevet 13. januar 2008 Veldig mangen leger er ikke så flinke til dette med og svare på ting når det gjelder graviditet for det er ikke helt deres område om du skjønner, noen leger er veldig flinke og veldig engasjerte mens andre ser på deg som nok en pengesekk.. Ville ha fått meg ei jordmor om jeg var deg, dem gir som oftest mye bedre og mer utfyllendes svar en hva en lege gjør og jeg synes det var lettere og snakke med jordmor en med lege i mitt første svangerskap for var jo så mye jeg lurte på men når jeg var hos legen føltes som at det var kun urin, blodtrykk og måling av magen som var tingen også hadet bra liksom, mens hos jordmor så spurte hun meg om ting og om det var noe jeg lurte på fortalte om sykehuset, om hva jeg som gravid har krav på osv.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136529495-f%C3%B8rste-legebes%C3%B8k/#findComment-136529918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #3 Del Skrevet 14. januar 2008 Her jeg bor kan man velge å gå noen ganger til lege og noen ganger til jordmor. Jeg har foreløppig vært en gang hos hver (15 uker). Har litt samme følelsen som deg. Legen virket ikke spesielt interessert og tok de prøvene og undersøkelsene som han skulle, men utenom det var det ikke noe særlig. Jeg er sykepleier og lurte på om det er spesielle hensyn jeg skulle ta i jobben (tunge løft, blanding av medisiner osv), da svarte han at det viste han lite om og at jeg skulle spørre kollegaene mine. Jeg syntes dette var teit! Jeg var jo da bare 8 uker og ville jo ikke fortelle noe på jobb enda! For ca to uker siden var jeg hos jordmor. Det var en helt annen opplevelse! Hun spurte hvordan jeg hadde det og hva jeg syntes og ønsket! Hun så meg (og samboeren som var med) og ville vite hvordan jeg syntes det var å være gravid, om jeg hadde noen plager osv. Jeg syntes det var veldig fint! Vi blei enige om at jeg skal gå to ganger til jordmor, en gang til lege, to ganger til jordmor osv. Kanskje det går ann å gjøre noe tilsvarende der du bor også? Du får trøste deg med at det sikkert blir bedre hvis du går til en jordmor. Dette er jo tross alt hennes spesialfelt! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136529495-f%C3%B8rste-legebes%C3%B8k/#findComment-136530039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenche-C Skrevet 14. januar 2008 #4 Del Skrevet 14. januar 2008 Uff han hørtes ikke noe bra ut, flere av mine veninner har opplevd det samme, og hadde det helt forferdelig etter lege besøk, fordi di ikke hadde fått svar på sitt. Da jeg fikk vite at jeg var gravid, var jeg hos en kvinnelig lege, min lege var syk så jeg fikk ikke komme til han. hun var helt forferdelig, graviditeten kom som ett skjokk for meg, og hun virket bare sur og grinete, ikke ga hun meg noen råd, hva jeg burde gjøre fremmover hun sente meg bare av gåre til lab, og ba meg tenke på det og bestille ny time til fastlegen. på labben var det en helt annen tone, de var kjempe hyggelige og snakket med meg osv.... Fast legen min er helt herlig, var der inne en god stund, han ga meg så mye informasjon, at når timen var ferdig hadde jeg ikke noe mer å spørre om Han var veldig nøye med ting og hvordan jeg hadde det. Og han ba meg fortsette hos en jordmor, for hun kunne hjelpe meg mere med informasjon osv.... Så det fins "gode leger" for gravide også, selv om d kansje ikke er mange. Men med en slik lege som deg ville jeg kontakte en jordmor heller. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136529495-f%C3%B8rste-legebes%C3%B8k/#findComment-136530935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå