Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 jeg har ei jente på snart tre år, og hun finnes ikke interisert i verken do eller potte. hun sier hun liker bleia si. noen tips for hvordan vi kan få henne til å ville gjøre ett forsøk. hun sier fra at nå skal hun tisse så presser hun til det kommer, så derfor tror jeg hun ville kunne få til på do om vi bare fikk hun dit.
Adelina2 Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 tror det er viktig at dere ikke maser for mye om det jeg..viktig at hun ikke får motstand mot å gå på do..går hun i bhg så la dem sette henne på do hver gang de skifter bleie..ta det litt og litt..la henne få en pause før dere begynner å spørre henne igjen...som regel går det mye bedre på sommeren når hun kan løpe rundt i trusa.. Lykke til
Solskinnsjenta Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Ta det forsiktig, som hun over meg sier. Du kan eventuelt prøve training pants. Det er truser med tynt, lett absorberende lag i. Hun kjenner at hun blir våt når hun tisser, men tisser ikke ut alle klærne sine. Kan hende at det gjør henne mer motivert for pottetrening. Du kan også kjøpe merker som du setter i bunnen av potten, og når barnet tisser på merket skifter det fra ensfarget til å vise f.eks et dyreansikt. Barnet får da en ekstra "belønning" for å tisse på potte i stedet for i bleien. Lykke til Noen barn trenger mer tid en andre, slik er det bare.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 min datter var 3,5 år gammel når hun slutta på dagtid. hun ville ikke høre snakk om potte og toalettet før hun begynte å prøve i barnehagen. ingen vits i å stresse barnet. hun er klar når hun er klar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå