Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Jeg går på 22.500 IE Fragmin i døgnet for behandling av blodpropp. I natt blødde jeg neseblod og jeg kan få blåmerker på steder jeg ikke har satt sprøytene. Jeg lurer på om andre med Fragmin har opplevd lignende. Er redd for økt fare gor hjerneblødning. Noen som har hørt om noen samenheng mellom blodfortynnende og hjerneblødning?
marinas skatt Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Om legen/sykehuset holder kontroll med blodtykkelsen din, med INR prøve (skal ligge mellom 2,5 og 3 for de som har hatt blodpropp ) eller Lavmolikyl.heparin/ Anti-faktorXa* ( skal ligge mellom 0,2- 0,4). Burde det være liten rissiko for hjerneblødning.
NormaJean Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Da du tar blodfortynnende vil du naturligvis få økt tendens til blåmerker uansett hvor på kroppen. Det samme gjelder neseblod. I felleskatalogen er ikke hjerneblødning nevnt spesiellt som en kjent risiko. Så vil tro at risikon er liten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå