Gå til innhold

Kan man bruke svømming som en treningsform v bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Jeg har kraftig BL og lurer på om svømming kan være en type trening som ikke gjør at jeg får vondt....

Trenger så sårt å bevege på meg, er så redd for å legge på meg masse... men alt jeg gjør er vondt!!

Kan man svømme vanlig eller på en bestemt måte?

Fortsetter under...

sjå det andre eg har skrive her i denne debatten i går :-)

For meg fungerer det med svømming, men ikkje brystsvømming, for beintaka blir vonde. Kråling er bedre, men dersom du ikkje kan teknikken kan det hende du strever litt med å lære deg pustinga. Sjekk om det går kurs i den svømmehallen du bruker, så du får hjelp med å øve inn teknikk. Ryggsvømming er også ok, og det er viktig å veksle litt.

Det er ikkje alle som har bekkenløsning som klarer å bevege seg/ trene så mykje, og det er vel heller ikkje i alle tilfeller ein BØR trene aktivt.. fint om du har ein fysioterapeut som kjenner deg og bekkent ditt, som du kan få råd hos. Vi er alle ulike. Men bare det å BEVEGE seg i vatn kan vere smertelindrande, og litt bevegelse er uansett til det gode tenker eg... om du ikkje får det til å fungere med svømmetrening.

Lykke til med svangerskapet! :-)

• 4 uker senere...

ALDRI svøm på magen fikk jeg beskjed om da jeg var hos kiropraktor igår da ber du om og bli verre.Tenk deg selv vekta av babyen og div som drar ryggen din ned så du blir som en bøyle,da så jeg det.Var nemlig og svømte selv og hadde jo så vondt etterpå at jeg visste ikke opp eller ned på noen ting.

Men ryggsvømming sa han var fint man kunne oxo jogge i vannet bare passe på at du ikke beveger bekknet sidelengs.Men ikke press deg selv gi deg flr du får vondt.

Spør om råd hos fysio eller va du går til men ikke legg deg på svøm på magen;)

Ett annet råd er og kjøle ned etterpå med is pakket inn i håndklær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...