Gå til innhold

Tvillinger - for et sjokk!

i_mska

Anbefalte innlegg

jeg er 22 år .. og fikk vite sist uke at vi skal ha tvillinger... gleder meg fantastisk mye men er veldig usikker på hvordan det skal bli.. det er mine første barn og det er ingen andre enn bestemor som jeg kjenner som har fått tvillinger heller...og ho visste det ikke før ho skulle føde..... hvordan kommer svangerskapet til å bli etterhvert?

er 13 uker på vei og føler allerede jeg vokser som en gal...

hørte jeg skulle bli sykemeldt fra rundt 20. uke... er ikke det tidlig...

kommer nok til å spørre mye etterhvert tror jeg...

Fortsetter under...

Gratulerer så mye, og velkommen hit til oss!!

Her er det mange suverene jenter som kan mye :)

Tror vi alle fikk sjokk da vi fant ut at det var to små i magen, det tar litt tid å venne seg til tanken. Noen gleder seg veldig med en gang, andre tar det litt lenger tid for.

Jeg er ikke så langt på vei selv (17+5) men råder deg til å ta en liten titt på noen av de gamle trådene her. Og lurer du på no, så bare spør!!!

Det er vanlig at man vurderer sykemelding fra uke 20, det stemmer. Grunnen er at det er tyngre å gå svanger med to, og man skal derfor hvile mye og ta hensyn til seg selv. personlig så har jeg allerede gått over på svangerskapspenger, grunnet jobben som ikke vil tilrettelegge og "farlig" arbeidsituasjon. Men slikt er individuellt.

Jeg og begynnte å vokse seriøst rundt uke 13, og det er spennende å se hva som skjer fremover. Du kan vel forvente tettere oppfølging fra lege/jordmor, flere UL etc.

Mere info kan du sikkert få fra de som er lengre på vei enn meg ;)

Lykke til og kos deg fremover!!!

gratulerer så masse..

brukte selv en del uker på å skjønne at det var to.. egentlig tror jeg at jeg ikke skjønner det før de er født.. er mine første også.. og mormoren min var tvilling!!

ja... vokser fort.. bare å få deg gravid klær.... jeg ble sykemeldt da jeg var i uke 20... du bør hvertfall trappe ned da.. men sykemelding rutinene er litt ulike rundt i landet... føl deg fram.. men tenk at du må hvile og gjøre det som er best for deg!! spør i vei...

Gratulerer... og slapp av... du vender deg nok til tanken etterhvert. Ikke den første uka kanskje;) Jeg fikk vite at jeg skulle ha tvillinger i uke 19, på ordinær UL. Jeg ble sykemeldt i uke 20 pga. bekkenet, kynnere og at jeg hyperventilerte. Formen er litt bedre nå da. Er i uke 30 i dag jeg da. Tiden går så veldig fort.

Dette er mitt andre svangerskap, men kan ikke sammenlignes med mitt forrige. Er sliten og trøtt støtt jeg nå. Så nå bare slapper jeg av. Råder deg til å bli ferdig med store prosjekter tidlig, så du ikke har det hengende over deg når magen begynner å bli i veien. Da er det deilig å slappe av og nyte magen som strutter ut. Kjenn etter kroppens signaler. Og ta de ikke for gitt, det er en grunn til at vi blir sykemeldte ganske tidlig. Men hvis formen din er fin så kan du jo jobbe så lenge som mulig. Kan bli lenge å gå hjemme også...

Dette ble mye ja, men har enda mer på hjertet. hihi. Du får spørre i vei... svarer gjerne jeg...

Gratulerer så mye da! Her var det også hakaslepp når vi fikk vite det var to. For meg har sv.skapet vært veldig fint, ble sykemeldt i uke 27, nå er jeg i uke 31 og magen er blitt kjempestor. Sover litt dårlig om natten så mine dager begynner ikke før i 12 tiden på dagen. Det er i hvertfall deilig å være hjemme og bare hvile og ta vare på seg selv. Dette er mitt første sv.skap også.

Som sagt lengre oppe her, det er lurt å bli ferdig med de store tingene før magen kommer i veien, og om ikke bruk din samboer mye denne tiden.. og bare spør i vei, det er derfor vi er her :)

Velkommen i "klubben" og gratulerer!

Her i huset var det også litt av et sjokk når vi i uke 6 fikk se at vi ventet tvillinger. Lurte på massor av ting men fikk veldig hjelp av alle her inne. Føler det som vi er en liten familie her hvor alle gjerne svarer på spørsmål, uansett hvor "teite" man selv syns de virker. Så spør i vei!

Ingen vet hvordan ditt svangerskap blir men det blir helt sikkert mye kos men også litt slitsomt til tider. Er selv i uke 20 og har jobbet, vært sykemeldt pga kvalme og utrolig sliten, så noen uker i jobb igjen og forrige uke ble jeg sykemeldt igjen. Veldig godt faktisk! Veldig herlig å kunne fixe og ordne her hjemme i et rolig tempo, gå promenader og enda ha energi over når min datter på 2 kommer hjem fra dagmamma.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...