Gå til innhold

Vi reiser til Malaga i mai!=)

Anbefalte innlegg

Da har vi bestilt ferie til malaga i mai i 2 uker, snuppa blir selvsakt med:)

noen som er kjent her? Er vel en del som har feriehus nede ved solkysten..

noen reisetips, anbefalte steder å besøke? :)

vi ville gjerne ha sol og badeferie kombinert med storby/shopping! Gleder meg sååå masse!!=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136526043-vi-reiser-til-malaga-i-mai/
Del på andre sider

Fortsetter under...

TORREMOLINOS heter stedet, hørt om det? vurderte fuengirola men så fant mannen min et hotell i torremolinos som han ble gira på så da ble det der ja:) Er du fornøyd med reisene deres da? mange tilbud?:) snuppa er bare 11mnd når vi reiser så blir jo en rolig tur for vår del.. men en dyrepark eller fornøyelsespark hadde jo vært veldig gøy!

Åssen er prisen på bleier og babymat der nede, anbefales det å ta med eller går det fint å kjøpe der nede? kvalitet og pris?

takker for svar!

skikkelig i reisemodus allerede her=)

I Benalmadena har de Marineland som er verdt et besøk.Der har de alt fra havhester til haier.

De har også Tivoli,som anbefales på det sterkeste.

Fuengirola har en ganske ny og kjempefin dyrepark.

Marbella har også det,men der er det sånn at du må kjøres rundt og ser dyrene laaaangt unna.

Gamlebyen i Marbella er nydelig,med mange koselige restauranter og butikker.

Like utenfor Marbella er det en plass som heter Puerto Banus.Det er en skikkelig snobbete båthavn hvor alle kaksene har båtene sine.Veldig artig å gå der og drømme seg bort..:-)

Ellers så er det jo ikke så langt unna Gibraltar,men kanskje babyen ikke har så stort utbytte av å dra dit.

Annonse

Vi har brukt å kjøpe det der nede.Husker ikke pris,men det er like bra som her hjemme.

Hun kan vel også spise grillpølser?

Det er en dansk matbutikk inne i Fuengirola hvor jeg tror dere får tak i det kjente og kjære.

Jeg har aldri gidda å dra med bleier,middagsglass og grøt nedover dit.Barna i Spania vokser opp de også...:-)

De store varehusene har også internasjonale varer,så jeg regner med at du vil finne bla Nestle og Libero hvis du leter.

vi har vært der 3 ganger... familien har leilighet i calahonda.. 10-20 min unna torremolinos. I slutten av juni bodde vi selv på hotell i torremolinos i ei uke med snuppa... Å va IKKJE fornøyd.... Det e masse trapper i hele byen, å umulig å gå ned til stranden med barn... du kan ta heim, men må seff betale 10 kr per per foe en vei med heim, så det ble dyrt i lengden..

kordan hotell skal dokker bo på?

okei.. vet du om det ligger i gammelbyen eller i den nyeste delen???

Gammelbyen va fantastisk flott.. masse liv i gatene tili på dagen, å under siesta ble alt helt stilt.. nesten som hele byen sover... å rett før halv 8-8 på kvelden kommer alt frem igjen....

Vi bodde på summa hotell rett ved stranda i ny-delen av byen.. hotellet va dritt, å det ødela seff mye av ferien.. va skikkelig varmt å bassenget på hotellet va oppvarma.. gjett at det va nedtur!

Ellers va det dårlig å komme seg frem med barnevogn.. gla vi hadde quinny vogna med litt store luft hjul, for hadde vi hatt paraplyvogn ville det vært værre... Masse trapper, spess i nydelen.. avhengig av heis mellom gatene for å komme oss noen vei...

Vi syns bleian der nede e no skikkelig dritt.. så vi har hatt med oss bleier alle gangene vi har vært der.. maten e ok.. vi har kjøpt nestlè..

Bussforbindelsan e ganske greie, så tok buss til benalmadene på marinaen der.. storkosa oss.. Mathilde va 10 mnd da vi va der, å skjønte jo ikkje så mye, men dyran der va spennanes... Ellers va kje tivoli nokka for ho..

Va åsså uheldig med resturanter i torremolinos å i benalmadena... så skuffende mat.. mest fiskeresturanter, så for di som liker mye rar fisk så e det perfekt.. men opplevde biller i salaten, hår i kjøttbollene osv...så di 5 siste dagene spiste vi på mc-ern...

Va åsså myyyye bråk, så mathilde hadde problemer med å sove om natta... no bodde vi rett ved stranda å veien, så bilene tuta mye å folk ropte å drakk ved stranda..

No e vi bortskjemt med lille calahonda, som e ett rolig lite sted mellom malaga å marbella... Men det va fullt der i ei uke, så dermed måtte vi ta inn på hotell...så fikk ei uke i leiligheta å ei uke på hotell... hotellet va skuffanes...

oppdaga gamlebyen siste dagen, å hadde vi oppdaga den delen av byen før ville vi nok kanskje vært mer fornøyd med mat osv...

stranda e fin der da.... :-) eneste positive.. hehe...

oki.. takk for tips! vet du hvor gamlebyen ligger? nord eller sør?

kjipt at dere var uheldige.

har iallefall hørt at hotelle vårt skal være supert! alle som har vært der har skrytt masse. maten der skal visst også være veldig bra. 4stjernes hotell- så det er jo en ekstra trygghet.

JA kjent ja, bor her og har bodd her i snart 7 og et halvt aar saa jeg kjenner kysten, Málaga by og mye annet. Det jeg ikke kan si noe om er hotella siden jeg ikke har bodd paa hotell.

Familien min har vaert her mange ganger og bodd i Fuengirola og Torremolinos.

Vi har butikker i Torremolinos der vi selger ting vi syr navn paa, bl.a.

Torremolinos:

Sentrum er höyt oppe forhold til stranda ja, men det gaar heiser (som koster 50 cent, altsaa en halv euro.. 4 kroner) og gata som gaar fra sentrum ned til stranda er bilfri, med trapper men ogsaa mulighet med vogn dog jeg skjönner at det kan vaere slitsomt aa renne opp og ned med vogn til en hver tid. (Det er i denne gata og omraadet vi har butikk).

Mai er en fin maaned aa komme for det er ikke saa sinnsykt mye folk, men samtidig fin temperatur og badevaer osv.

Torremolinos har badeland, Benalmádena har masse aa by paa og det er 10 min med bil, ca 45 min gange langs stranda.

Shopping; Málaga sentrum har masse store kjöpesentre! Ta tog inn til byen og alt er rundt deg.

Hotell Isabel kan jeg ike huske, har du adresse? Link?

Send meg gjerne PM. God tur!

Forresten, mat; de har Nestlé osv her, vi bruker det.

Dodot er det "kjente" bleiemerket her og jeg bruker vaatserviettene derfra, dog bruker bleier fra Carrefour for de er like gode og halvparten saa dyre. Tror de fra Dodot kosta ca 13 euro for 50-60 bleier. Er ikke helt sikker her da..

Annonse

Paseo Maritimo,47 - Torremolinos 29620 er adressen på hotellet! vet du hvor det er?

Hva heter butikken deres da? den ligger i torremolinos?

du trives der nede?=)

Vi bor 100m fra stranden ca..so det håper vi bli deilig!

Heisene du snakket om, ligger de litt rundforbi? begynner de nede ved sjøen?

Jeg googla meg fram til hotellet og saa at du allerede hadde svart da jeg skulle kommentere.

For aa komme dere opp til sentrum fra hotellet deres maa dere gaa i kanskje... kommer an paa hvor fort dere gaar, ca 15-20 minutter max skulle jeg tro, langs stranda, vestover (altsaa med havet paa venstre side) ogsaa kommer dere til en gate som heter C/ Peligros og butikken vaar er nr2 der, dere svinger opp dene gata og gaar et par hundre meter, da kan dere enten ta heisen opp til byen eller gaa opp handlegata med alle trappene.

Det er to heiser, men denne jeg nevnte er den beste og naermeste, den andre ligger saa forbanna klundrete til. Det dumme er at man maa opp ca 12 trappetrinn for aa komme opp dit heisen er (spansk logikk?).

I butikken vaar om sommern faar vi spörsmaal ca 20 ganger i timen "Hvor er heisen hvor er heisen hvor er heisen".

prisen harr gått opp på heis.. i juni kosta det 1 euro en vei per pers.

ja.. det glemte eg helt av.. aqua land... det va DRITBRA!!! det ligg i torremolinos.. vi brukte ca 10-15 min å gå dit... fin tur egentlig...

ja det e sant.. det e en ekstra trygghet.. maten på hotellet vårt va ikkje nokka særlig det heller.. å va jo bare frokost som va ink.. så lunch middag, kvelds måtte jo spises ute... så etter den ferien har vi bestemt oss for at det KUN blir leilighets-ferie... :-) Mareritt å gå ut å spise kver dag.. e mer gla i å kunne lage litt mat sjøl åsså... ei uke med å spise ute for oss va nok :-) hehe...

gamlebyen ligger mot benalmadena.. nybyen ligger mot malaga....

vi gikk langs stranda... Nyyydelig gåtur... å når man runde odden å ser gammelbyen er det fantastisk! Angre bare såååå mye på at vi ikkje gikk dit tiligere.. siste dagen ble litt for sent.. måtte stresse hjem på hotellet å pakke...

Eeey? Da jeg tok heisen i sommer og fram til september (jobba til den dagen babyen ble födt) kosta den 50 cent, per pers vel aa merke.

Jeg er ikke den beste til aa svare paa om det er varmt eller kaldt egentlig, siden jeg syns 23 grader er kjölig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...