Gå til innhold

invendig ul ??


Englemamma08-spire12-10

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei.. nei det er ikke vanlig.. de kan ta innvendig ul før uke 12 for å se om noe er galt.. om du har hatt blødninger eller likende.. de fleste har kun ordinær ultralyd ved uke 18-19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey.. syns det er sykt mange som har tidlig ul.. ble bare nysgjerri jeg da... hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innvendig UL fordi det var mistanke om SA.og det stemte også.skal ha en til i morgen for å se om alt har kommet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer å ha blitt litt skremt av alle innlegg som dreier seg om SA og MA og bestilte for moro skyld tidlig UL hos min vanlige gynekolog, bare for å se at hjertet slår. Ellers var det lite å se.

 

Så sant man ikke har blødninger eller smerter er det ikke noe særlig poeng å gå før uke 7-8, for å være sikker på at hjertet har begynt å slå.

 

De fleste som bestiller tidlig UL gjør det mest av nyskjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ble henvist i uke 5 og 6 p.g.a stor livmor....

å sf målet var på 15 cm...

nå har heldigvis sf målet normalisert seg og alt står bra til...

er ikke vanlig med minner det er noe de vil sjekke,ev finne ut ca.termin om den gravide ikke har peiling på når den kunne blitt gravid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvendig UL er ikke så skummelt, jeg har allerede vært på to, skal på en tredje om en drøy uke. Ingenting galt hos meg, men vi var startet utredning for assistert befruktning før vi plutselig klarte det på egenhånd. Føler meg superheldig som får den ekstra oppfølgningen fra gynekologen.

 

Gjorde innvendig UL i uke seks, i uke 10 også, men da viste utvendig UL bedre bilder, regner med det blir utvendig på kommende UL av den grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt time til UL i uke 12. Det er ikke noen spesiell grunn, vil bare vite at alt er bra. Jeg tenkte ikke over at det var innvendig UL før damen på telefonen sa det da jeg bestilt time. Gjør meg ingen ting. Gynekologen min brukte UL da han satte opp og tok ut spiralen, og det er ikke noe ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ikke vanlig for oss som ikke har problemer med å beholde egget for å si det sånn..

 

De som har hat MA og SA og kanskje mistet lengre uti svangerskapet får vel tilbud om tidlig UL.

De som har prøverør osv..

 

Men oss som ikke har hatt problemer tidligere, får ikke det..da må vi isåfall bestille selv og betale for det selv..men det er få tallet som gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!

Jeg var på ultralyd i dag - er 11+3 dager. Jeg tok både utvendig og innvendig ultralyd. Vi fikk best bilde på den innvendige. Det var en fantastisk opplevelse. Hjertet slo og armer og bein sprellet. Det var nesten som om babyen vinket til oss :)

 

Grunnen til at vi fikk tidlig ultralyd var at jeg hadde en MA i september. Har derfor vært litt nervøs og engstelig for at noe skulle være galt denne gangen også. Heldigvis så alt bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse svar fra dere alle :-D har fått svar på det jeg lurte på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Termin21Juli :-) måtte du betale denne invendige ultralyden selv.. kjenner på meg at det hadde vært spennende med innvendig ul :-) hehe.. men vet ikke hvis det koster mye penger å sånn :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...