Gå til innhold

Terese eller Therese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer dette navnet til babyen i magen.

Begge har mest lyst på Terese, mest fordi ingen av oss liker "unødvendig" bruk av Th.... i navn, og litt fordi Terese er mer uvanlig enn Therese.

Er også litt usikker på hvordan man uttaler Therese i f.eks. USA, selv om de der ofte skriver Thomas.

Det jeg imidlertid lurer på er om det er en av skrivemåtene som er mer riktig enn den andre?

Synes å huske at man i spansktalende land skriver uten "h", men navnet er jo opprinnelig gresk og der bruker de kanskje Th..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere er norske og skal bo i Norge, er det jo mye mer eksotisk å skrive Terese!

Et vakkert, klassisk, tidløst navn, skrevet på en litt annerledes måte.

Opprinnelsen til navn er jo ofte uklar, så det ville ikke jeg hengt meg opp i, ihvertfall. Mye viktigere er hvor navnet skal brukes!

Skrevet

Ja, vi er begge norske og skal bo her, så det er jo sånn sett sikkert det samme.

Som sagt liker vi det best uten "h", så det er mest aktuelt.

Skrevet

Ville skrevet Therese - det er mer internasjonalt. På engelsk uttales jo Therese også med tydelig th-lyd, samt stum e.

Skrevet

Ville også skrevet Therese, det er den vanligste skrivemåten, og mange (bla. jeg!) vil skrive det med H automatisk når man hører det i telefonen for eksempel.

Skrevet

Jeg er ingen fan av unødvendige "h"'er, men her synes jeg navnet blir best med h: Therese. Ellers er det stor risiko for at hun må presentere seg som "Terese-uten-h" hele livet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...