Gå til innhold

Er parmesan farlig?


Doronia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du skal ikke spise upasteurisert parmesan...jeg hadde kick på parmesan ost her om dagen..dro på en butikk som har en ostdisk..å spurte om de hadde pasteurisert parmesan og da fikk jeg det:)

Men det er ikke alle som er pasteurisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro den fra McDonalds er pasteurisert, men du finner sikkert ut av det ved å gå på hjemmesiden til McD..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ingenting om d, bare at deres produkter er av beste kvalitet, hehe;) Men men, får vel bare se hvordan d går. Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint skal du se. Ingenting å gjøre med det nå uansett, spist er spist :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at listeria ikke kan vokse i harde oster, pastaurisert eller ikke.. De er rett og slett for harde! :) Gudskjelov. Parmesan er den hardeste osten som finnes,og den er veldig veldig tørr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Feta-ost da?

 

Jeg er klar over at osten skal være pasteurisert, men er det vanlig at feta-ost er pasteurisert? Den er jo på en måte bløt samtidig som den er litt tørr.

 

Noen osm vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at i Norge må alt som ikke er pastaurisert merkes.. Så lenge det ikke står noe på pakken om dette,er den pastaurisert. Om den er laget av upastaurisert melk,skal det stå forklart på pakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte også på dette i går.hvis man f.eks spiser pasta på en italiensk restaurant.hvordan kan jeg vite om osten de bruker(parmesan?) er pasterurisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...