Lotta med novembergutt Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Er det sånn at overvektige gravide ikke får lov til å føde i badekar? Mener å huske og ha lest dette et sted ... Kan det stemme?
mrss83 Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 jeg synes dette høres rart ut... men har jo hørt det jeg også. hvor går grensa for overvektig liksom? for noen kan jo være normalvektige når de blir gravide, men gå opp mye. skal ikke disse heller få føde i badekar? i og med at jeg har lest det er grunnet risiko og arbeids stilling for jordmødrene?! er det så stor forskjell på å hjelpe meg på 107 kg opp av et badekar eller å hjelpe min lille venninne ( 60kg før graviditet) på 95 kg opp av et badekar? Min mann og min mor skal være med på min fødsel, og sier at de kan begge to løfte meg om det skulle være nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Da jeg var på omvisning på sykehuset sa de at det var svært sjelden fødselen ble ferdig i badekaret. Som regel måtte man gå opp før på grunn av forskjellig årsak.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Jeg er overvektig og fikk tilbud sist om å få føde i badekar,men jeg ønsket ikke det,jeg fødte på krakk. Det kommer jeg nok til å gjøre neste gang også.Veldig bra måte å føde på,får hjelp av tyngdekraften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå