Gå til innhold

ikke hatt lege kontroll?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal på kontroll til uken, har vært hos legen, men bare for å bekrefte at jeg faktisk var gravid.. kunne ikke tro det liksom!! ;) Får vel helse skjema til uken da, også blir det vel ikke ultralyd før uke 17 tenker jeg. Er nå 10+2. Om du ikke har hatt problemer før, og du er i fin form, er det nok ingen grunn til å få tidlig ultralyd.

Jeg var hos legen sist uke, men det føles som jeg ikke har vært. Jeg har virkelig århundrets dårligste fastlege. Hun sa ingenting. Hun fylte ut skjemaet også tok de blodprøver og jeg leverte urinprøve. Jeg tenkte jeg skulle få litt info, men NEI. Hun sa: lev livet ditt som du pleier. Tenkt om jeg hadde vært skikkelig lite oppdatert og drukket alkohol og sånn som jeg pleier. Hun sa ingenting om hva jeg burde spise, eller hva jeg burde unngå. Hun sa ikke engang at jeg måtte ta folat. Dust...Bra vi har internet. Skal finne meg en ny fastlege, som bryr seg...! Men, tror det er vanlig med kontroll mellom uke 8 og 12. Men veldig forskjellig praksis.

Jeg har vært hos lege to gagner allerede,først i uke 6 og nå i uke 10.Var på ul i uke 8 og skal tilbake på det i uke 12 for nakkefoldscanning. Så skal jeg på gentisk samtale på fødepoliklinikken i morgen. Så skal jeg tilbake til legen i uke 14.

Legen sier ikke så mye om hva en kan spise og ikke spise,det er ikke det har spesialisert seg på,da skal en gå til jm,for det er hun som informerer om slike ting. Sist jeg gikk gravid anbefalte legen meg å gå til jm,noe hun ikke gjorde nå,siden det ikke er så lenge siden jeg gikk gravid sist,men kommer til å ta et par timer hos privat jm bare for å se om hun kan komme med noen nye innspill.

Synes det er greit at legen vil ha meg inn hver 4 uke,gir meg en trygghetsfølelse. Finner fort ut da hvis noe er galt og er hun i tvil,sender hun meg videre. Har en veldig dyktig lege jeg da.Vil ikke bytte henne bort for noen

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...