Vekten85 Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Jeg sitter her og er ''bare'' 4 mnd på vei Har funnet jente navn jeg/vi liker men begynner å føle at det er en gutt som kommer.. og jeg finner ikke et eneste navn jeg/vi føler at vi kan bruke.. og det er så kjedelig! kunne tenkt meg å hatt noen på lager når det begynner å nærme seg.. hehe Det største problemet er vel at jeg og samboern ikke deler samme smak i navn i det hele tatt.. Noen med forslag? Takk Takk;)
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Vanskelig og vite hva slags navn du liker men her er noen av mine favoritter: Bendik Emil Emrik Erlend Even Ferdinand Filip Henrik Johannes Lukas Mathias Markus Mikkel Olai Oskar Sindre
Vannmann35 Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Hvilket jentenavn er det dere tenker på da? Hva slags stil tror du dere vil ha, dvs. norrøne navn, bibelsk? Dere kan jo ta litt hensyn til etternavnet deres også, er det typisk norsk eller?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Har dere noen navn i familien som dere liker, så er det et sted å begynne. Selv har jeg sans for jentenavn laget av guttenavn. Hvis Bestefar heter Per, Peder eller Peter f. eks. kan jenta hete Petra, Petrine, Petrea, Petrikke, Petronelle Heter han Albert, kan jenta hete Alberte eller Albertine Hvis Bestemor heter Berte, kan gutten hete Bertil eller Bernt Heter hun Alvhild kan han hete Alf eller Alfred osv.
Cybele Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Hei vekten 85! Fortell oss hva jentenavnet du har funnet er, så er det straks enklere å forstå smak og stil, og dermed hjelpe til:) Her er imidlertid mine guttenavn-favoritter: *Linus *Leander *August *Ask *Bastian *Sondre *Lorentz *Jens *Ferdinand *Rasmus *Kaspar Falt noen av disse i smak?
Vannmann35 Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Gi oss en tilbakemelding da Vekten85 - spent på jentenavnet :-) Her er ellers noen guttenavn jeg liker da: Gustav Johan Johannes Edvard Gabriel Jakob Erich
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå