Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Har fått så lyst på det. Hatt lyst i 3 dager nå. Er det ok å spise dette? Vet at det er usunt, men er det skadelig?
Labambie Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Hvorfor skulle det være skadelig da? Nei,er vel bare å spise om du har skikkelig lyst på.. Jeg for min egen del har blitt matforgiftet av det en gang,og kommer aldri til å røre en såkalt "rotteburger" igjen, men det er ikke farlig...
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2008 Nei jeg bare lurte på om kjøttet (hvis man kan kalle det kjøtt, hehe) var litt jalla og kanskje det ikke var skikkelig stekt. Da skal jeg ha meg en kebab. Spiser aldri kebab men nå har jeg sååå lyst på.
VirreVirre Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Leste en gang at man ikke burde spise kebab, hvis det f.eks ikke er godt nok stekt. Men husker ikke hvor.. Jeg har prøvd å holde meg unna bare for sikkerhets skyld. Særlig når det har vært så mange saker om smuglerkjøtt i det siste. Men det kommer vel litt an på hvor man kjøper det også kanskje?
Labambie Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Men det spiller jo ingen rolle hva man spiser ute da.. Kan jo være farlig å spise pizza,burger,salat ute og på restaurant generelt... Bare be om å få det skikkelig stekt!
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Akkurat Kebab ville jeg holdt meg unna. Det er vel ikke få som har blitt matforgiftet av det ... Det hjelper vel heller ikke at "kjøttet" er godt stekt, for hygienen på slike plasser er vel uansett (som regel) langt under mål. Og grønnsaker o.l. som ikke er behandlet riktig er vel heller ikke bra. Ikke for å være moralsk altså! Bare et tips, du gjør selvsagt det du føler for.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Dette må være det siste jeg ville ha spist i svangerskapet... En kjøttdings som surrer rundt på pinne hele dagen. Lite fersk, tipper jeg... Ikke for å dømme disse kebabgutta, men hygiene er de ikke kjent for heller... Ville tenkt meg om mange ganger før jeg hadde tatt den sjangsen ja...
signaturen Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 jeg jobba på grillkjøkken drevet av "kebabgutta", hygienen der var sånn noenlunde. har jeg skulle spist kebab i svangerskapet ville jeg satset på et norskt sted å kjøpe det. et som man kan være sikker på at kjøttet ikke står ute hele dagen og sånt på.(det gjorde det nemlig der jeg jobba)
♥ Smurfen ♥ Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Jeg spiste MASSE kebab sist jeg var gravid.. men jeg tok den uten kjøttet da =) Dette var fordi jeg ikke liker kjøttet så godt.. men salaten og den gode dressingen MMMM fikk lyst på en nå =)
2SmåTroll Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 er ikke mer skadelig enn all annen mat på gatekjøkkenet.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. januar 2008 Nå er den spist. Hehe. Tok bilen og kjørte til et bra sted, der det er rent og pent. Vet at de har bestått hygienekontroll der. Enig at noen slike steder er snuskete, så det er nok ikke dumt å sjekke ordentlig hvis man må ha slik mat. Går som regel et halvt år til neste gang jeg får lyst på slik mat, så det er ikke akkurat en vane Her er jeg iallefall ikke bekymra, og kjøttet var gjennomstekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå