Gå til innhold

er det noen av dere som har begynnt å få mage?

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er jeg som er lettskremt, eller hva...men jeg leste ett sted om ei jente som oppdaget på ultralyd at babyen var død....etter jeg leste det så har jeg vært litt skremt og nervøs...hehehe.Kan godt hende hormonene spiller meg ett puss også...men jeg kjenner på magen hver dag...og prøver å finne ut om babyen min har det bra og om den vokser. Men, i uke 15 er det vanskelig å finne ut uten å se på UL...så tenkte at kanskje noen av dere hadde de samme følelsene og de samme tankene som meg. Prøver å kjenne livmoren...og tror jeg kan kjenne den og at den har vokst...men er så usikker...for noen mage har jeg jo ikke.

Ikke lenge til UL da....neste uke...så da blir jeg vel beroliget tenker jeg...men kunne tenke meg som sagt å høre om noen av dere andre tenker og føler som meg.

Fortsetter under...

Det är väldigt rart i denna periodien. Är 13+4 idag, känner mig inte gravid alls bara upplåst halvfet och sliten :( Men sån är det får jag förtalt av alla jag känner. Innan magen verkligen är stram och tittar fram så är det lite svårt att förstå att det är något där inne.

Vi ska bort idag och var nu tvungen att sätta in en strikk mellan byxknappen och hålet(!) för det var allt för obekvämt att ha på byxorna. Trodde inte magen hade växt så mycket, men det är nog för att man inspiserar den hela tiden :) Känner också på natten att det inte är lika bekvämt att ligga på mage, gör liksom lite ont nästan. Så klart det sker något, men det är vädigt svårt att förstå!

Kanske du skulle beställa ett ekstra ul hos en privat så att du får roat tankarna lite? Vi ska på ul om 2 veckor och det känns kul och skönt.

Nu är det bara att trycka på sig "finstasen" och gå bort...phu nästa helg ska jag ut och köpa nya kläder-detta orkar jag inte mer :)

Ja her er det en liten mage som stikker fram!!! Er i uke 13 nå, å har hatt mage i en uke nå!! Syns det er allt før tidlig!! Men nå er det ju andre mann også, å det var ikke så lenge sen jeg gikk gravid!!

Prøver å dølje magen da bare familjen ska veta det fram till begynnelsen av mars!!! Litt svårt når jeg er sååååå tynn annars!!

jeg har hatt mage siden jeg fant ut jeg var gravid . i uke 4.. ;-p Men det har nok for det meste bare vært luft. Nå begynner jeg på uke 14 i morgen og jeg har en liten bul under navlen om morgenen når jeg står opp. Det er vel nå det virkelig begynner. Sist svangerskap savnet jeg å ha mage tidlig men denne ganga er jeg bare glad for at den kommer litt sent ;-) Mage får en tids nok uansett ;-)

Nå i helgen har iallefall flere jeg har møtt kommentert at jeg har fått en liten "tutmage"og det stemmer nok det. Er kommet over i uke 15. Men den er jo ganske myk og mye luft, men kjenner en ball der når jeg kjenner etter. Fant frem mamma-buksa i går som jeg kjøpte på salg for leeeenge siden, (da hadde jeg faktisk ikke så mye håp om å noengang få brukt den..) og det var himmelsk (og litt rørende) å ta den i bruk! Og så fint jeg kler sånne bukser! Hurra! ;)

Nå kom jeg på at må vi huske på å begynne å ta bilder av magen! Må jo dokumentere..

Har det litt som deg jeg. Føler meg midt imellom ingenting nå, fordi kvalmen og trøttheten er borte og ikke har jeg begynt å kjenne babybevegelser (er liksom ikke gravid...). Er i uke 14 med mitt andre barn. Kan så vidt kjenne en liten bule over bekkenet når jeg ligger på magen, men siden jeg kjenner etter hver kveld er det kanskje ikke så lett å merke om den har vokst. Med første kjente jeg bevegelser i uke 16, så nå går jeg bare og venter. Tror jeg fikk mage sent (men godt!!) med første men det er 6 år siden, så jeg husker ikke helt når. Lykke til på UL

Annonse

Det beste er å få time hos noen som kan ta ultralyd. Ei jeg vet om mistet barnet i uke 22, og da fikk jo jeg helt panikk.

Jeg fikk time samme dag til ultralyd, og da roer man seg helt ned med en gang. Det er deilig å slippe å være redd for om det er liv.

noen andre som bare føler seg mer lubben ellr? er ingen veldig slank jente i formen men har aldri hatt mage, men no ligger det liksom foran og bare ligger der.. så håper det er magen som bygger opp litt forsvar:P

uke 14

Annonse

Magen min kom rett før/i løpet av helgen :) Det er ikke noen sånn stram babymage, men den er der, ja! Det var plutselig liten vits med de litt vide gina tricot- genserne, så bare feit ut likevel. Så nå går jeg nå her og lurer på om alle ser det jeg og de som vet om det ser - haha. Det er liksom den dagen man venter på i rundt 4 mnd. og når den er der så er jo litt skummelt og...

Snart uke 15 her, men ingen mage egentlig. Har alltid vært slank rundt livet, har mer på hoftene og over rumpa jeg. Men jeg kan se at magen har forandret seg litt. Blitt litt bredere liksom. Venter veldig på magen. Gleder meg til å føle meg gravid, ikke bare smålubben :-P

Godt å høre at det er noen andre der ute med de samme tankene. Føler at jeg ikke er så alene lenger...hehe.

Siden jeg skrev dette innlegget har magen min forandret seg, og har fått en aldri så liten hard kul på magen. Så fort ting forandrer seg! Tror babyen har det morro med muskelene mine i både rygg og bekken, så jeg kjenner jeg sliter litt om morgenen....men ser på dette som herlige tegn på at det er ett lite liv som utvikler seg i magen min....skal snart på UL...skal bli morro....

ha en fortsatt flott uke alle sammen

Er i uke 14, og har hatt mage siden jul. Og den er faktisk ganske stor nå. Var bekymret for at at det var flere der ei stund, men legen beroliget meg. Magen min var normal til høyden (relativt kort) Og jeg har lagt på meg bare 1.5 kilo. Men de vanlige buksene er gjemt bort og mammabuksene er kjøpt inn..

Ikke bekymre deg du, UL neste uke er jo slett ikke lenge til. Ikke sikkert du får privat UL så mye kjappere en gang! Mye rart som kan gå galt her i verden, men da blir man jo smårar hvis man skal tenke for mye på det!

Jeg orker ikke å prøve å kjenne på livmoren min fordi jeg er så kvalm enda. Lytt til kroppen din, sikkert masse signaler dersom du bare slapper av og tar deg til å kjenne etter? Jeg f.eks. kjenner innimellom at det stikker/strammer i livmora (litt mensaktig, har ikke annet å sammenligne det med), men det er sannsynligvis livmors som tøer seg og vokser! :-)

Vel, er i uke 15 nå, og begynte å få mage rett før jul. Har gått ned bittelitt i vekt, så det er nok noe inni der som vokser :) Men ser ikke gravid ut enda egentlig -bare litt lubben!

Men jeg sliter litt med å finne livmora. Det står jo at jeg nå skal kunne kjenne den tydelig. Og jeg kjenner den kanskje, langt nede i magen, men er usikker på om det er noe muskelovergang/-feste, blæra eller rett og slett ingen ting :§

Jeg og har vært litt urolig i forhold til om det lever inni der eller ikke. Hadde omgangssyken for lidt siden, og det bekymra meg litt. Men men. Tenker at det er ikke noe poeng i å tenke sånn heller. *sukk*

Har ikke UL før om 3 uker..

jeg er ikke tjukk, men jeg har alltid hatt tynn mage og former over rumpe og lår, men nå føler jeg bare at jeg er blitt tjukk overalt. føler meg bare lubben og ikke gravid. hehe.. gleder meg til struttemagen kommer!!!

Jeg er har stor mage allerede selv om jeg bare er i uke 15. Traff ei venninne i dag som bare har 9 uker igjen å jeg var jo like stor som henne, men men, d varierer vel veldig fra person til person og svangerskap til svangerskap :) Har allerede lagt på meg 3 kg selv om jeg ikke spiser mer enn før (heller mindre porsjoner, men oftere) Er nok fordi jeg beveger meg for lite. Kan jo sove hele dagen å fremdeles ikke ha problemer med å sovne til kvelds...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...