Gå til innhold

6 mnd - "skal" sove natta gjennom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er 6 mnd og har hele tida våkna flere ganger om natta for å spise. Hun våkner kun for å spise og sovner igjen etterpå. Hun våkner alt fra hver halvannen time til 5 timer. Dette avhenger av om hun har spist mye fast føde på dagen (er ikke alltid hun vil...).

Det virker som om babyer på hennes alder som regel sover natta gjennom, eller bare våkner en gang for å spise, ikke minst 3 ganger, ofte mer som min lille.

Jeg har ikke prøvd med noe "opplegg" for å prøve å avvenne henne med nattspising, da hun har hatt problemer med vektoppgang, og jeg vil være sikker på at hun får i seg nok mat før jeg prøver på noe sånn.

Hva er deres erfaringer med nattspising? Er hun sulten eller er det mest kosen hun vil ha? Setter pris på alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vår lille er nå 9,5 mnd men spiser fortsatt 1 gang mellom 19.00 og 07.00.

hun er sulten:) helt klart. enda hun spiser 4 fullverdige måltider på dagen.

får mme og sluker flaska før hun sovner på rappen etter det.

ved 6 mnd tror jeg nok hun spiste 2-3 ganger pr natt(19.00-07.00)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jenta vår har klart seg uten mat på natta siden hun var 5.5 mnd. vi begynte å gi flaske m MME istedet for pupp da hun var litt over 4 mnd. Virket nesten som om flaske ikke var så viktig, for det var kun litt skrik i 1,5t en natt hvor pappaen tok henne, og neste natt i ca 30 min.Og det var det.Vi la henne på eget rom samtidig. har gått over all forventing! Før hun legger seg har vi skikkelig fyllt henne opp, fram til 19, med grøt og MME + litt pupp. Hun spiser grøt til frokost og kvelds, ikke noe særlig middag. og pupp til alle måltidene i løpet av dagen.

Det har skjedd 2 ganger på de siste 3 ukene hvor hun har sovet gjennom at hun har våknet og virket sulten, og da har jeg gitt henne pupp. Ble heldigvis ikke noen følger for natta som kom etter :)

jenta mi vokser nok en del saktere enn tidligere, men det er vel normalt. Skal på 6mnd kontroll i morra og det blir spennende å se da om hvordan veksten har vært siden sist, som var akkurat da vi sluttet med nattmat.

:)

Skrevet

Det er ikke vanlig at barn på 6mnd sover gjennom natta!!!!!!!!!!!!!!!!! Mine gjør det fortsatt ikke: 11mnd og 3 år... Du kan slutte å amme om natta, det hjelper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...