Gå til innhold

Familiebhg eller vanlig småbarnsavd til min toåring?

Anbefalte innlegg

HAr noen tips? Gutten min fyller to år til høsten og jeg er usikker hva jeg skal søke. Hanhar gått i fam.bhg siden han var ett, så han har jo litt bhg erfaring! Men er ikke 100%fornøyd der. Hva mener DU er best for en toåring?

Fortsetter under...

Både positivt og negativt med begge deler. I en barnehage er det jo mange barn og noen kan nok lett forsvinne i mengden., Mens i en familiebarnehage er det jo ingen avdelinger alså alle aldre i en gruppe. Noe som igjen betyr at noen av barna kan bli litt lite stimulert i forhold til alderen sin. Sliter selv litt med å velge til jenta mi nå. Men man må vel bare veie det ene imot det andre.

Det er nå en gang sånn at her i livet er man en i mengden uansett om man vil eller ikke. Det som er så fint med småbarnsavdeling i barnehage er at det er flere voksne pr barn enn på storebarnsavdeling. Datteren min på ett og et halvt får den oppmerksomheten hun trenger i barnehagen, og hun får lære tidlig hva det vil si å være en av mange. En ting til som jeg synes er veldig positivt er at når hun skal over på storebarnsavdeling(er jo en stund til, men alikevell...) så er det på samme huset.. ikke så skummelt som å skulle begynne i en helt ny barnehage. Jeg er helt fornøyd med barnehagen til jenta mi :o)

Veldig godt fornøyd med søskengruppe i vår barnehage. :o) Der er det barn fra 1-6 år og god bemanning. Få små, men de som er blir overøst med oppmerksomhet fra både de ansatte og de eldre ungene. Merker at vår datter på 2.5 ser veldig opp til de store og lærer masse av dem!

Vår gutt (15 mnd) går i familiebarnehage, men vi har søkt overflytting til vanlig småbarnsavdeling i en barnehage vi VET er så bra! Det er forsåvidt greit nok der han er, men det er et flertall av 11-12 mnd småtasser, og mange dager er de ikke ute engang fordi de to ufaglærte som jobber der sier at "jamen, de små skal sove, så da kommer vi oss ikke ut..." Han synes jo større barn er sååå spennende og inntrykket mitt er at de ofte gjør mer "spennende ting" enn der han går. F.eks på Luciadagen; jeg hadde inntrykk av at alle andre barnehager markerte den, men i vår barnehage bare lo de og sa at barna var altfor små til å skjønne noe!

Var ikke spesielt fornøyd ed fa.bhg vi hadde. Da jenta mi byttet til vanlig bhg, forandret hun seg til en er blid, utadvent og lærevillig jente. Tydelig at hun trivdes ed større utfordringer, bedre pedagogisk opplegg og fler barn på sin alder:o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...