Gå til innhold

Innvendig UL i uke 9/10


Skrekkblanda fryd *mamma*

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i meg noen skadelige stoffer på jobben og gikk også på noen medisiner jeg måtte slutte med pga de ikke skal brukes under svangerskap. Legen min er veldig laid back og tar alt med knusende ro. Det gjør IKKE jeg. Vurderer derfor å ønske meg tidlig UL i bursdagsgave...vil da være begynt på min 10.uke. (9+3 ca) Kan de se annet enn et bankende hjerte da? Kan de feks se tegn til misdannelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skal t ul i uke 9, volvat annbefalte meg å vente til da:) de private klinikkene er fullbooket langt fram i tid, bestill tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skrekkblanda fryd:-)

 

Er på en liten visitt inne fra "bli gravid". Tror jeg ville ventet til uke 12 hvis jeg var i dine sko, for da kan de evt se denne nakkefolden i tillegg som blir synlig fra uke 12. Nakkefolden indikerer enkelte syndrom som kommer av kromosomfeil. Tror at nakkefolden kun er synlig i uke 12, på ordinær ul i uke 18 er den ikke lengre synlig. Innbiller meg at det kan være for tidlig i uke 10 å se denne, men er jo ikke sikker da.

 

Det er helt sikkert ikke noe feil med fosteret ditt, men noen ganger kan det være godt å få det sjekket slik at en kan slappe av å nyte svangerskapet:-)

 

Klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ta med at det er veldig forskjellig fra hvor du bor om det er fullbooket på de private klinikkene.

Her på Hamar må jeg aldri vente over en uke på time, får det gjerne bare et par-tre dager etter jeg ringer.

Men sikkert ikke sånn i de større byene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Skjønner veldig godt at du ønsker å sjekke. Som hun over her skriver er det lurt å vente til etter uke 12, siden de da kan ta en utvidet ultralyd for å se på nakkefold. Men, da må du vite hva du gjør om det skulle vise seg at barnet med stor sannsynlighet har Downs. Vi var på ultralyd i uke 13, men hadde da på forhånd bestemt oss for at vi ville ha barnet uansett. Karsten Trolle på Majorstuaklinikken er superflink og veldig hyggelig så han anbefaler jeg på det varmeste. Når du ringer dit regner de ut når du bør komme i forhold til se nakkefolden. Nummeret er 22695510. Når det er sagt ser de veldig mye i uke 10 også. Jeg har vært på mange ultralyder i dette svangerskapet siden jeg har mistet i ma to ganger før. Jeg var på ul i uke 10, og de fleste organer etc er ferdig dannet da. Er i 22. uke nå og alt er bra:) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...