Gå til innhold

ingen mage i uke 17

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med min første fikk jeg ikke mage så tidlig... Var nokk kring 16-18 uker!! Husker ikke riktigt!! Men livmoren min ligger langt ner... Hvis det er din første så er spark veldig tidlig i uke 17... Kanskje du ikke lært vad som er babyens bevegelser å vad som er annat!!

Når ska du på UL neste gang??

er i uke 16 nå og har heller ikke fått noe mage enda og ikke kjent noe tegn til liv. men prøver å ta dert med ro siden det er vanlig når man er førstegangsfødende... det er også kjedelig når jeg ikke kjenner noe på magen og har "mistet" alle symtomer I tillegg fikk jeg ikke høre hjertelyden til den lille.men dette var også veldig normalt så tidlig og legen sa at det kunne være at livmoren min lå langt bak. en må bare huske på at alle er forskjellig! men det er ikke lett når du får følelsen av at det hele er en innbildning.... får bare håpe at alt er fint på ultralyd om noen uker =)

Neida ta det heilt med ro. Det er nok ikkje unormalt. Som førstgangs hadde heller ikkje eg antydning til mage før eg var godt 6 mnd. Med andre såg eg ut som ei kule når eg var tre mnd.

Nokre får fort stor mage, på andre synes det knapt nok at ein er gravid før langt i svangerskapet. Det som er normalt for andre er ikkje nødvendigvis normalt for deg og ditt svangerskap, så ikkje bekymre deg om du føler at du avvik frå andre. Det er nok heilt normalt for deg og ditt svangerskap denne gongen :)

Annonse

Ingen mage her heller gett!! Men så har jeg litt polstring på magen fra før så akkurat nå føles det som at den polstringa bare er blitt dyttet litt framover og at jeg bare ser enda litt mer feit ut... Gleder meg til å få sånn ordentlig gravid-mage!!!:)

• 2 uker senere...

Jeg er i uke 16 og har ikke akkurat mage. Jeg får ikke igjen buksene mine lenger, men det synes ikke utenpå... Jeg har ikke kjent antydning til liv, og blir litt stresset av alle som forteller om mager og liv så tidlig... Er det bare meg som føler det sånn?

Jeg er 2.gangs fødende og er 20 uker på vei. jeg har ikke noe mage ennå. første gangen jeg var gravid hadde jeg ikke noe særlig mage før i 7.mnd. men magen ble ikke noe stor frem til termin heller. den skiftet bare litt form. det var fordi knerten lå så langt bak mot ryggen=)

jeg har kjent liv siden uke 13=) og det blir kraftigere og kraftigere bevegelser

hehe, fortvil ikke..... Jeg var vel i uke 20 med min første før jeg kjente spark eller noen form for liv, magen var også fraværende til jeg var 5-6 mnd påvei... Med nr to viste jeg hva jeg skulle kjenne etter så da kjente jeg liv litt tidligere og magen kom også tidligere..

Nå er jeg i uke 18 med 3. mann og har alt kjent liv, magen er gedigen og alt er så utrolig mye tyngre enn det var de første gangene...

Så jeg vil heller misunne de som ikke har så stor mage enn og gå rundt og fortvile... Stor klem fra ei som snart ikke har flere klær enn joggebuksene til mannen og ha på seg.....

Jeg fikk mage ganske tidlig i grunn. Jeg er nå 16+5 og har en koselig liten kul på magen. Men den varierer faktisk i størrelse enkelte dager;)

Var hos jordmor i forrige uke og fikk beskjed om at enten så hadde jeg termin i juni eller så kunne det være tvillinger der inne!!! OI oi oi tankene svirrer mye akkurat nå:) Skal til ultralyd for å sjekke dette på fredag!

jeg er straks i uke 18 og har en liten kul, er ganske tynn fra før.

Var på Ul sist uke og da så vi en liten gutt.

Jordmora mi synes at jeg har en helt normal størrelse på magen til og være der jeg er.

Jeans buksene mine begynner og bli veldig trange, og det er kun de med lavt liv som jeg kan bruke, og da får jeg ikke igjen knappen, men skjuler det med et belte:-)

Tror dette varierer veldig fra person til person, og ikke minst på hvordan den lille ligger, noen ligger langt fram andre langt bak mot ryggen.

samt at noen har mye væske i kroppen...

Når det gjelder bevegelse så har jeg kjent noen små killinger/bobler på innsiden av og til, spsielt når jeg skal slappe av litt etter og ha vært ganske aktiv. Så dette er vel kanskje tegn på liv fra innsiden:-)

Annonse

Er i uke 17+2 nå og jeg har fått ganske tydelig babymage... Den kom ganske tidlig på meg denne gangen her. Med førstemann kunne man ikke se at jeg i det heletatt var gravid før jeg var over 6 mnd på vei.

Har lagt ut magebilde fra uke 15+4 på profilen min her (under bilder) hvis noen vil se :)

Første gang jeg jeg var sikker på at jeg kjente bevegelser var i midten av uke 15, kjenner det innimellom men ikke så ofte og kraftig ennå.

Hei er 15 uker nå, har nesten ikke mage i det hele tatt om dagen, men senere på kvelden blir den veldig tydelig men den har en rund form hele dagen, men blir ikke noe størr før ut på dagen. har en helt flat mage fra før, så vet ikke om det har noe med det å gjøre. kjente også liv fra uke 13, er 1.gangs fødende. så har sikkert fått merke det veldig tidlig, fikk høre hjertelyden i uke 11 så... men jeg er bare glad til ;) Men savner magen litt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...