Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 men liker ikke navnene direkte, noen som vil komme med forslag til lignene navn ? ikke dobbelt navn.. Birgitte Amalie Siri Torild takk
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Birgitte - Benedicte, Beatrice, Bea, Belinda, Bettine. Amalie - Emilia, Emilie, Amelia, Ada, Ava Siri - Serine, Seline, Sesilie Torild - Terese, Trude, Taran, Tuva. Ikke direkte etter navnene, men det er ganske vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Om en skal oppkalle bruer en navnet slik det er , eller i hvertfall med minimale forandringer. å snakke om oppkalling der bare feks forbokstav er lik, er tåpelig. Eksempler på små endringer: Birgitta Amelia Siril Jorild
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Var litt vanskelege namn å finne liknande navn på, ville gått for forbokstaven kanskje...? Torild: Tirill
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Det går fint an å bruke et navn med samme forbokstav og si at det er oppkalling. Det har vært vanlig i mange år, jeg er oppkalt etter bestefar på den måten. Sier du at det er oppkalling, fordi du tenkte på f.eks. bestemor da du valgte navn til dattera di, og derfor valgte et navn på A, f.eks., så er det oppkalling. Det er dere foreldre som bestemmer det! Eller du kan bruke et navn eller en form som likner. F.eks.: Birgitte - Berthe, Bertine, Birgit, Gitte Amalie - jeg syns dette er et vakkert navn,ellers - Anna, Eli, Mali Siri - Sara, Siv Torild - Tora, Hilde
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Hmm, hva med Gitte (Birgitte), Cecilie, Emilie, Vivi? Torild kommer jeg ikke på noe som "likner"...annet enn Tiril, som er nevnt
Lille-mor Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Sirin og Siril er søte varianter av Siri.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Birgitte: Britta, Birte, Britt, Gitte Amalie: Malene, Malin, Amèlie, Alma Siri: Siren, Siril, Synne Torild: Tilde, Tori, Tora, Vilde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå