kirsty*2barnsmamma Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Noen andre? Siden jeg begynte med pergo har vekta gått stødig oppover selv om jeg er på streng diett og er aktiv osv... mannen min er så forbauset, han skjønner ikke det er mulig å legge på seg når man lever så sunt som meg... Det er jeg forsåvidt enig i.
@riel Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Uff ja, jeg har gått opp nesten ti kilo på fire pergokurer. Tror dessverre det er en dum bivirkning. Har også fått mye vann i kroppen. Tør ikke stå på badevekta lengre he he.
Saline Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Har også hatt en skremmende vektøkning etter 2 pergokurer. Har lagt på meg minst 6-7 kg! Har i tillegg begynt på Metformin som vissnok skal bidra til dårlig matlyst. Håper på det slik at jeg kan gå ned noen kilo igjen. Kiipt at vi må gå gjennom så mye dritt for å bli gravide. Jeg ble gravid på den naturlige måten for nesten 7 år siden. Har du brukt Metformin?
kirsty*2barnsmamma Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2008 Ja jeg gikk på metformin. Jeg gikkned 12 kg og var så fornøyd. Desverre fikk jeg melkesyreforgiftning så jeg får ikke gå på de lengre da det kan være dødelig. Savner metforminen :-(
***Pærla*** Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Hei går også på pergotime å går bara opp i vekt ( Hor får eg kjøpt metformin??
jåsjenta Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 metformin må du ha resept fra lege for å få!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2008 Jeg og mannen har ahtt en prat og er enige i at jeg slutter på pergo... jeg har hatt to kurer og gått opp masse i tillegg til at jeg mister el slimet. Siden jeg har el hver mnd så tror jeg ikke at jeg trenger de, og har nok større sjangse for å bli gravid om jeg ikke går mere opp i vekt nå. Har 3 kurer igjen på resepten, så om jeg skulle føle at jeg trenger de likevel, kan jeg vel alltids begynne på igjen når jeg har gått ned igjen i vekt? Så har jeg litt å gå på... vil ikke bli større nå, det går jo utover fruktbarheten det også...
jåsjenta Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Så kjipt at det skulle gå den veien da. Men du kan ikke få utskreven metformin? De går man jo ned i vekt av. Har gått på metformin og pergo i noen pp nå, og har heller gått ned litt i vekt.
@riel Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Hei kirsty jeg mistet også el slimet. Lurer på hva det kommer av???
kirsty*2barnsmamma Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2008 Hei @riel Jeg har lest at dette er en bivirkning som rammer 25% av pergo brukere, så er ganske vanlig. Merkelig bivirkning da...uten el slim kommer jo ikke svømerne seg opp? Har bestemt meg for å slutte med pergo, gå ned i vekt og så får jeg se hva jeg gjør videre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå