Gå til innhold

uff,jeg er så bekymret...

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 16,andregangsfødende..kjenner ikke liv enda(kjente det i uke 17 med førstemann) og føler meg ikke gravid..har ikke lagt påmeg noe og magen er flat som en strek..klarer ikke å slå meg til ro med at jeg er 'heldig' som har det så greit..eneste symptomene jeg har er ømme bryster, må på do ofte pluss at jeg ikke har mensen da.. skal til jordmor til uka,har ikke vært på verken ul eller hørt hjertelyden enda..er så utrolig bekymret for at den lille i magen ikke har det som den skal!har ikke hatt noen tegn til blødninger eller noe,men jeg klarer bare ikke slappe av..noen som kan komme med noen gode råd eller er/har vært i samme situasjon???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136522486-uffjeg-er-s%C3%A5-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kansje livmora ligger til slik at det er vanskelig å høre hjertelyd el evt bevegelser. Krev at du skal bli sendt til UL når du er hos jordmor. Å det på flekken !! Ikke mye morro å gå rundt å bekymre seg unødvendig vettu .

Jeg veit det er lettere sagt enn gjort, men prøv å se det positive i at du har få symptomer. Du slipper å kaste opp og trenger ikke blakke deg på nye klær! Du har jo tross alt det viktigste symptomet- ingen mens! Dessuten så sa du jo selv at du ikke kjente liv før i uke 17 sist. Da kommer du sikkert til å kjenne liv hvilken dag som helst! Lykke til!! ;)

Jeg føler som deg, veldig begymret, uten egentlig noen grunn. Har bare fått det for meg at noe må jo være galt,... Kan jo ikke være heldig hver gang..... osv.

Men jeg forsøker å si til meg selv at dette er bare en helt vanlig omsorg som har tatt en smule overhånd.... At det er fint at jeg har omsorg, og at nå som jeg har barn fra før så vet jeg hvor utrolig det er at det virkelig går an at det blir så til noe så fantastisk i min mage.

Tenker at det er greit å være bekymret, og at det får jeg tåle - blir sikkert ikke bedre når poden blir stor nok til sin første bytur alene osv... Dette er bare starten på det å være mor ...... trøster jeg meg med da.......

Annonse

Nå vet jeg ikke hvor du bor. Men selv valgte jeg å ta en privat UL for et par dager siden bare for å berolige meg selv og sambo. Er også av dem som har lite symptomer. Tisser i ett sett, ellers kjenner jeg ingenting. Magen er flat (uke 15 fra i morgen). Men det var fint å se knotten på UL, full fart der inne. Alle fingre og tær på plass. Kan jo se "ALT" på UL. Så det var en fin opplevelse. Håper du i det minste får høre hjertelyden hos jordmor. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...