Gå til innhold

Det gikk hvis ikke alikevel.. snuffs..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg blød som bare det i natt, begynte i går morges med litt - men i går kveld kom det for fult - og i natt var det mer enn det tr bruker å være - så da har jeg nok hatt en spontan abort..

Det er kjempe vondt, og ufattelig trist - men med min barnetro i behold, tror jeg ikke at de høyere makter vil meg vondt, de har vel bare skånet meg for noe værre. - og skulle det først skje, er det jo greit at det skjedde nå da jeg var 5+6 på vei, og ikke senere.

Trøster meg med at man som regel blir raskt gravid igjen etter en sa, og håper tr. ikke lar vente på seg alt for lenge - de sier 4-6 uker etter. Så da håper jeg at jeg er klar for Stork forsøk 3 i slutten av februar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei, så leit :( Føler med deg... Men som du var inne på selv, bruker som regel å være noe galt når slikt skjer.

Håper tr. kommer fort igang så du får starte igjen.

Trøsteklem fra meg.

Skrevet

uff da, veldig leit å høre! krysser fingrene for bedre tider i vente.

Skrevet

det er var fryktelig trist å høre men ikke gi opp

klemm

Skrevet

Tenker på deg nå, Tjorven1, veldig trist at det ikke lykkes denne gangen, hold håpet oppe, du vet ihvertfall at du kan bli gravid og det er jo litt positivt midt oppi det triste, og kanskje den tanken kan være noe å holde fast på til du er klar til neste forsøk? Masse varme tanker og gode ønsker til deg.

Skrevet

Takk for all støtte - huff.. jeg bare griner og griner i dag jeg...

Har ikke snakket med noen, orker ikke - har sendt noen sms til de som vet det, men orker ikke snakke om det med noen.

Nå er jeg på jobben, tenkte å drukne mine sorger i arbeid i dag.

Skrevet

så ufattelig trist tjorven1:( tenker masse på deg.

vet det er lite som kan trøste i en slik situasjon. men du har mange her inne som tenker på deg.

stor klem til deg

Skrevet

Off, dette var trist. Utrolig vondt å miste, selv om man ikke er så langt på vei. Det var en liten spire, som du gledet deg til skulle komme.

Men som du sier, du har fått noen positive svar, du kan bli gravid, og det er ofte lettere når kroppen har vært gjennom et svangerskap.

Plei deg selv i tiden som kommer.

Skrevet

Takk alle sammen for støtten..

Skrevet

Ååååneeeiii...var jo ikke slik det skulle bli..blir trist på dine vegne, godt du ser fremover...stå på!

Skrevet

Uff, så fryktelig trist :-(! Vet akkurat hvordan du har det. Tillatt deg å gråte ut all sorg og fortvilelse.

Og neste gang er det vår tur :-), nå vet vi ihvertfall at vi kan bli gravide.

Skrevet

Å nei, å nei...!! Det var jo ikke sånn det skulle gå! Skjønner godt at dette er forferdelig vondt...! Men jeg er helt sikker på at du er snart tilbake. Jeg skal i alle fall krysse alt jeg har for det. Ta godt vare på deg selv i mellomtiden da...!

Trøsteklem

Skrevet

Føler også med deg! Dette var utrolig kjedelig!

men stå på videre! det virker som om du klarer å tenke fremover, selv om du er midt oppi det verste nå.

Opplevd selv det samme (MA) ved uke 10. Er gravid igjen!

Skrevet

Dette var triste saker, virkelig. Lite som trøster i en slik situasjon, men du får forsøke å tenke positivt - du har jo alderen og det at du ser ut til å bli lett gravid, på din side. Håper det blir ny tur for deg snart- med full klaff!!

Skrevet

Uff kjære deg, det var jo ikke slik det skulle gå!!!

Jeg følger deg på tanken om bedre nå enn senere, men vondt gjør det allikevel.

Jeg mistet noen dager tidligere enn deg sist, og ble gravid på første forsøk etterpå, krysser fingre for at det samme skjer deg-XXX

(Jeg ventet ikke over en mens, gikk til Trolle for å sjekke størrelsen på folliklene og satte EL sprøyte når det nærmet seg.)

Ta godt vare på deg selv!

Skrevet

Tusen tusen takk for all støtte!

Nå har jeg sovet i tolv timer, og er like sippete som i går...

Klarer ikke stoppe å gråte.. men har masse arbeide som venter på meg, så må skjærpe meg!

Callmebecka: Gjorde du ikke? Hmmm.. å nå ble jeg glad!

Hvor lenge ventet du med å gå til Dr.Trolle, etter ma?

Etter det jeg har lest på nettet tar det alt fra 4-7 uker før man for mensen igjen, + 2 uker til eggløsning - det er veldig lenge å vente..

Jeg skal på UL på onsdag, men skal ringe nå etter lunsj å høre om jeg kan komme inn på en haste time, eller få en som ikke dukker opp. Håper jeg ikke behøver utskrapning.. Ser ut som naturen ordner opp for meg, blør mye ennå.

Alle sammen: Tusen takk for all støtten - det har varmet skikkelig, gud så glad jeg er for at dette forumet finnes - så føler jeg meg ikke så alene :-)

Skrevet

Siden jeg mistet noen dager tidligere enn deg valgte jeg å regne blødningene for en sen mens, om enn den var mye kraftigere. Jeg gikk til Trolle 12 dager etter dette, og han fant da en follikel på 14mm, og regnet EL til ca 4 dager senere (foliklen ville da være ca, 20mm).

Men jeg fikk aldri noen positiv EL test, så til slutt satte jeg EL sprøyta i samråd med Stork, fordi vi var sikre på at det var et egg der og det var stort nok. Vet jo ikke hvor lenge jeg måtte ha ventet på positiv test...

(Da jeg ble gravid første gang kom EL 14 dager forsinket!!! Syklusen min den gang var på 42 dager) Vet ikke hva som skjer i kroppen etter SA, men hvis du har en god dialog med gynekologen din kan du kanskje starte med en gang. Hos meg sa Stork det var OK siden jeg mistet så tidlig. Og siden jeg som alle andre har hørt historier om hvordan noen blir gravide med en gang ville jeg ikke vente en runde....

La tårene renne kjære deg. Det er utrolig hvor raskt man begynner å legge planer og snur om på livet sitt, og når den etterlengtede da viser seg ikke å komme faller jo alt i grus. Det tar litt tid å justere hodet og hjertet, men om noen dager har du det langt bedre enn nå.

Bare gi deg selv tid!

Skrevet

Takk :-)

Jeg har vært hos Dr.Trolle før, så det er helt klart en god ide!

Jeg skal jo på ul nå på onsdag (forhåpenlig før) til en som visnok er veldig flink, skal høre litt med han også. Ellers er Dr. Trolle fabelaktig!

Hvor langt er du på vei nå?

Skrevet

Da har jeg snakket med han jeg skulle til på onsdag.

Han hørtes veldig hyggelig ut, og han hadde time til meg kl. 14.40 i dag.

Han sa på tlf at det hørtes jo veldig ut som en sp. men at det må sjekkes uansett.

krysser fingrene for at jeg slipper utskrapning...

Jeg er nemmelig livredd narkose etter å våknet fra en operasjon der det sto leger og sykesøstre over meg å sa: Vi mister henne! vi mister henne! for så å vokne opp at jeg holdt på å fryse ihjel i et varme sovepose/telt, for å få varmet meg opp, etter ett stort blodtap.. Helt grusom opplevelse... og du, det var ikke en eneste engel der..

Å.. håper han har gode nyheter - aldri så godt for noe, nå for jeg meg en deilig Københavntur alene igjen :-)

Skrevet

De er litt deilige de københavn turene :o)

Så godt du får komme inn i dag, og få det avklart, slitsomt å gå og vente og lure... Skulle du mot formodning trenge ingrep kan du sikkert få det uten narkose. Nå husker jeg ikke helt, men har en venninne som er spesialist på område, og narkose er sammensatt av tre forskjellige komponenter, du kan godt klare deg uten den ene som slår deg helt ut.

Siden det er et tids spørsmål for deg på en annen måte vil jeg jo tro at du sammen med stork og gynekologen kan komme igang med å prøve på neste EL, skulle det vise seg at du mistet i natt.

Jeg er idag 8+2 og veldig glad for det!

Savnet veldig det å være gravid etter forrige svangerskap, men akkurat nå tviler jeg på om det blir mer enn to barn på oss, de første ukene er en altfor stor påkjenning....tror jeg :o)

Skrevet

Jeg må smile for meg selv her, når jeg leser at du tviler på at det blir flere enn to på dere. Det forstår jeg!

Jeg har gått gjennom livet å trodd at, bare man blir gravid er alt så enkelt, at svangerskap ikke er en sykdom etc..

Men herlighet for en påkjenning!

Jeg har tenkt, huff nå har murringer - å sikkert noe galt. For så å tenke når jeg ikke har murringer - at da må det jo også være noe galt. Man blir jo litt små hysteriske, på tross at man fra naturens side er noe av det mest rolige som finnes..

Jeg skal klare å få ett barn, det skal jeg -

men skal jeg ha flere etter det, skal jeg ikke være alene som nå..

Må innrømme at det er ganske tøft å ikke ha noen der, som bare kan holde rundt deg og gi deg en god klem.

Skrevet

Så utrolig trist det var å lese dette. Ta godt vare på deg selv.

Skrevet

Da fikk jeg haste time hos en veldig hyggelig lege.

Han mente jo etter det jeg fortalte at jeg mest sannsynlig hadde abortert. Men som ha sa, han hadde tatt feil tidligere, og var ikke fult så bastant lenger før blodprøvene kom.

Han tittet på meg og fant to opphopninger/utposninger (husker ikke hva han kalte det) Men han sa at det enten var blod eller en graviditet. Mest sannsynlig graviditeten, og noe blod - så da har den vel ikke kommet ut ennå... Vi så ikke noe bankene hjerte for å si det slikt.

For sikkerhetskyld skal jeg ditt i morgen å måle hormonnivået i blodet og så tilbake igjen på torsdag. Men han tvilte sterkt på at jeg var gravid ennå.

Deilig å få konstantert det, føler homonene også er som skylt ut av kroppen - og nå føler jeg meg vel egentlig ganske takknemmelig for at jeg var så kort på vei, og for at jeg ble gravid, og for at det festet seg inne i livmoren min. Ser frem i mot en deilig tur til Danmark igjen.

Takk for all støtt kjære medsøstre! Gud jeg er glad for at jeg har hatt dere de siste dagene :-)

Skrevet

Dette var kjempetrist å lese! Har ikke vært her inne på en stund (for å prøve å ikke tenke på babylaging hele tiden), og det var jo ikke slike nyheter jeg ville ha nå! Håper du likevel er ved godt mot. Nå er jo kroppen iallefall superklar for en graviditet, så du skal se spiren sitter på neste forsøk! Lykke, lykke til videre. Varme klemmer fra meg.

Skrevet

Nei, det var jo ikke slik det skulle bli - men men men...

Må vente over en mens, men da skal kroppen min være klar :-)

Det umulige, er ikke umulig - det tar bare litt lenger tid :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...