Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 12. januar 2008 #1 Del Skrevet 12. januar 2008 Min arb.giver klarer overhodet ikke å tilrettelegge for meg utover at jeg slipper å gå nattevakter nå som jeg er gravid. Jeg er sykepleier og den siste tiden har det vært fryktelig travelt på jobb. Ikke tid til å sette meg ned 5 min i løpet av dagen, ikke tid til å sitte ned og spise, og minst en time overtid daglig.. Bare for å sjekke tok jeg på en skrittteller på jobb, hadde gått 12 km på slutten av dagen! Jobber også kvelder og må da ofte gå til kl 24 og opp igjen kl 06. Kjenner at dette tempoet ikke er godt. Øm i magen og nederst i ryggen på slutten av dagen.. Og har hatt noen kynnere. Er i uke 18. Har snakket med noen kollegaer som mener jeg bare må sykemelde meg, at det kan være farlig å stresse slik, og at det i verste fall kan resultere i for tidlig fødsel. (skjedd før med kollegaer). Jeg syntes det er fryktelig dumt hvis jeg må sykemelde meg! Er jo egentlig i fin form, bare at det ikke blir tilrettelagt godt nok. Tenkte først et alternatviv kunne være å jobbe redusert, altså sykemeldt f.eks 50%, men da måtte jobbet annenhver dag, det er visst ikke mulig å få gå kortere dager, og da er jo hele poenget liksom borte.. Aktiv sykemeldig et alternativ da? Hva tror dere? Jeg har forsøkt å snakke med arb.giver om situasjonen, og hun sier bare at jeg må begrense oppgavene på jobb selv og sette meg ned når jeg kan. Noe som er 100% umulig (det vet alle andre sykepleiere "på gulvet" også.) Jeg er litt fortvilet jeg.. Råd jenter? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136520233-hva-syntes-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…