Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 12. januar 2008 #1 Del Skrevet 12. januar 2008 Min arb.giver klarer overhodet ikke å tilrettelegge for meg utover at jeg slipper å gå nattevakter nå som jeg er gravid. Jeg er sykepleier og den siste tiden har det vært fryktelig travelt på jobb. Ikke tid til å sette meg ned 5 min i løpet av dagen, ikke tid til å sitte ned og spise, og minst en time overtid daglig.. Bare for å sjekke tok jeg på en skrittteller på jobb, hadde gått 12 km på slutten av dagen! Jobber også kvelder og må da ofte gå til kl 24 og opp igjen kl 06. Kjenner at dette tempoet ikke er godt. Øm i magen og nederst i ryggen på slutten av dagen.. Og har hatt noen kynnere. Er i uke 18. Har snakket med noen kollegaer som mener jeg bare må sykemelde meg, at det kan være farlig å stresse slik, og at det i verste fall kan resultere i for tidlig fødsel. (skjedd før med kollegaer). Jeg syntes det er fryktelig dumt hvis jeg må sykemelde meg! Er jo egentlig i fin form, bare at det ikke blir tilrettelagt godt nok. Tenkte først et alternatviv kunne være å jobbe redusert, altså sykemeldt f.eks 50%, men da måtte jobbet annenhver dag, det er visst ikke mulig å få gå kortere dager, og da er jo hele poenget liksom borte.. Aktiv sykemeldig et alternativ da? Hva tror dere? Jeg har forsøkt å snakke med arb.giver om situasjonen, og hun sier bare at jeg må begrense oppgavene på jobb selv og sette meg ned når jeg kan. Noe som er 100% umulig (det vet alle andre sykepleiere "på gulvet" også.) Jeg er litt fortvilet jeg.. Råd jenter? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136520233-hva-syntes-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #2 Del Skrevet 13. januar 2008 Synes du skal snakke med legen din om dette jeg. Kan hende at h*n har noen gode råd :-) Det kan godt være at det hjelper å jobbe redusert selv om du må jobbe hele dager. Da får du i alle fall hvile dagen etter. Det beste er å prate med legen og få til en vettug slagplan med h*n :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136520233-hva-syntes-dere/#findComment-136523751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nattugle 4 barn og 2 engler Skrevet 14. januar 2008 #3 Del Skrevet 14. januar 2008 Om arbeidsgiver ikke klarer å tilrettelegge for deg her du krav på noe som heter Svangerskapspenger. Gikk selv med dette siden jeg jobbet 60% natt. Og det er omdiskutert om det er heldig for barnet å jobbe natten. Fortsatte og jobbe min dagstilling til jeg var 27 uker. Da var det nok for meg. Kom hjem og kolapset så stakkars familie akkurat da.... Jobber som sykepleier jeg og. Se på nav sine hjemmesider så kan du lese litt om svangerskapspenger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136520233-hva-syntes-dere/#findComment-136531535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå