Gå til innhold

oppskrift på makaronigrateng med hvit saus og griljermel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kok makaroni. Bland det i tykk, hvit saus. Strø griljermel på topp. Stek i ovn.

Skrevet

a-ha..._)

hehe, kunne tenkt meg til såpass selv:-) Forhold hvit saus makaroni? Grader? Noe krydder som kan sette snerten???

Skrevet

Hehe.. ;)

Jeg bruker bare øyemål jeg.. Koker opp en del makaroni, og lager en god dæsk med hvit saus.. Slenger oppi pølse, bacon eller noe annet, blir litt kjedelig med kun makaroni...

Skrevet

Pisk eggehvite stivt og bland i hvit saus, så blir den litt luftigere enn om du bruker kun saus.

Skrevet

Lag tykk hvit saus, kok makaroni. Ta to egg og separer plomme og hvite. Plommene vendes inn i sausen, rør så inn makaroni til ønsket mengde. Pisk hvitene stive og vend dem inn til slutt. Hell i form, strø over griljermel og evt litt hvitost. Stekes på ca 225 grader i 15-20 minutter.

Anbefaler smeltet smør og gressløk som tilbehør sammen med poteter og gulrøtter.

Skrevet

Jeg pleier å lage hvitsaus, vispe eggehvite fra 2 egg, ha det i hvitsausen.

Koke opp makaroni og grønnsaker. ha oppi hvitsausen. Ha i bacon, pølse, fisk, skinke, you name it.

Bland alt, oppi ildfast form og strøkavring på toppen.

200 grader i 15 minutter ca=)

Skrevet

skal serveres inntil fisk, serru:-)

Liksom leke at vi lager fiskegrateng - men det tar litt for lang tid i forhold til hva vi har av tid (Er lærer, og det er kamp om skolekjøkkenet:-)) Prøvde å lage fiskegrateng fredag, men det ble et eneste stort kaos. rekker ikke engang å nyte maten, før jeg skal fly videre til neste time..

Derfor tenkte jeg at vi neste fredag steker fisk, koker poteter -og lager makaronigrateng... Er klar over at det ikke er mye tid vi sparer - men det usle kvarteret gjør sitt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...