Gå til innhold

Jeg vil bare takke babyen min jeg! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for at du kom som en uventet spire i magen min og endelig ga meg grunnen til å slutte å røyke! Tusen takk for at du har snudd om livet mitt som de siste 11 årene har i stor grad handlet om å tenke hvert minutt på "har jeg nok røyk?", "hvor er røykpakka?" , "Hvor er nærmeste utgang?" og tenke på røyken andre holder i handa i hver røykepause på jobb...guriland for en befrielse!!!!

12. april 2007 er dagen jeg har ventet på siden jeg var dum som et brød som 13 åring i gjengen og hun forbaska bestevenninna mi lurte meg til å prøve. Tulla har nå kommet og jeg håper virkelig jeg klarer å la være å begynne igjen! :)

Lykke til alle dere som prøver å slutte og grattis til dere som har klart det! Til dere som fortsatt røyker...det er aldri for sent! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra gratulerer så mye som ikke røyker :)

Jeg sluttet selv å røyke 16 mai da jeg tok testen som viste at jeg selv var gravid.

Vil også takke min baby som gjorde så jeg sluttet å røyke på dagen :) Skal ikke begynne å røyke igjen heller ;)

Skrevet

Dette har jeg bare venta på! Jeg greide ikke kutte helt med røyken i mine to andre svangerskap. Men nå var jeg *så klar* for å stumpe røyken!! Etter 20 år med røyk - er jeg nå så utrolig letta for at jeg endelig fikk det beste påskuddet for å slutte. Jeg stumpa den samme dag som jeg fikk positiv test. Det er nå 2 uker siden. Og dette er noe av det letteste jeg har gjort..... Jeg har alltid vært litt engstelig for alle kiloene som kanskje vil komme på ved røykeslutt: verdens dummeste påskudd for å røyke!! Og røykeslutt + graviditet; Det må jo bare bli noen kilo ekstra!! Og hva så??!! Kroppen vil stabilisere seg fra røykeslutt sånn sakte men sikkert. Jeg prøver å tenke på hva jeg putter i munnen.... og jeg er flink til å trimme. Og det skal jeg fortsette med gjennom hele svangerskapet. Helsegevinsten både for barnet og meg selv er en kjempepremie for å slutte!! Jeg har ikke hatt lysst på røyk engang; Helt sant!!! Så da har jeg skjønt at jeg de siste årene har røyket av gammel vane - og ikke fordi jeg hadde lysst på røyk:: Jeg har sovet godt, jeg har ikke vært grinete, livet er ikke mer kjedelig i det hele tatt!! ;-)

Mannen min (som aldri har røyket) er så glad og fornøyd. Og barna våre på 9 og 13 har endelig blitt hørt for maset sitt om at det er farlig å røyke!!

Det har jo vært et slit å være røyker de siste årene; det er ferre og ferre steder å røyke, ferre venner å dele røykepausen med, dyrt er det.... i det hele tatt. Så jeg vet at min tid som røyker definitivt er over! Jeg skal være så stolt over å endelig kunne definere meg som ikke-røyker. Jeg kan endelig sitte inne med "selskapet" - uten å måtte gå ut på trappa alene - for så å komme inn og oppleve at man har gått glipp av hele poenget i diskusjonen....... Jeg gleder meg til fortsettelsen på et røykfritt og sunt liv!!!

LYKKE TIL alle dere som har et ønske om å slutte. Dere kan greie det!!! Det er fint for barnet - men også en fantastisk ting å gjøre for seg selv !!!!

GO GIRLS!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...