Gå til innhold

Kynnere pga jobben? (spl)

Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Anbefalte innlegg

Jeg har sykt mye å gjøre på jobb for tiden, "løper" hele dagen, får ikke satt meg ned til lunch en gang og går ofte 1-2 timer overtid. (Er sykepleier på en kirurgisk sengepost). Har kjent meg litt øm nederst i magen og i ryggen på slutten av dagen i det siste, ikke direkte vondt bare sånn murring. Avd.spl sier jeg må sette meg ned i blant med bena opp. ha-ha.. Umulig.

Uansett.. i går kveld etter jeg hadde lagt meg, kjente jeg plutselig at magen ble helt hard som stein. Det var som et belte strammet til over hele nederste del av magen. Ikke vondt akkurat, men veldig ekkelt!! Jeg er førstegangsgravid og har ikke kjent noe lignende tidligere. Er bare i uke 18, hva tror dere? Var det kynnere? Og er det farlig?

Fortsetter under...

Hei, jeg er sykepleier selv og hadde kynnere veldig tidlig og gjennom hele svangerskapet. Ble riktignok sykemeldt 100% fra jeg var 18 uker på vei pga bekkenet, men jeg hadde hørt med legen hva han/hun anbefaler deg når du har et så høyt tempo på arbeidsplassen.. Da skal jo arbeidsgiveren din tilrettelegge så godt som mulig for deg slik at du kan være i arbeid så lenge som mulig.

Jeg tror nok det er kynnere, de kommer ofte rundt uke 20 og utover, men selvfølgelig et dette individuelt. Kjenner meg igjen i det du forteller om arbeidspress... Jeg jobber i psykiatrien, men har til tider lav bemanning pga sykdom det ikke leies inn for:S

Jobber 100%, er i videreutdanning og har en liten en på 2 år. Skal til legen neste uke og må høre om muligheten for redusert stilling... Orker ikke å fortsette på denne måten lenger. Vanskelig å få tilrettelegging på jobben synes jeg.

Kynnere er livmorens trening til fødselen, men veldig mye kynnere er ikke bra. Sist jeg gikk gravid var det ei i barselgruppen som var endel på overvåking på føden siste trimester pga mye og vonde kynnere. Ta hensyn til deg selv og babyen, ikke tapp deg selv helt for krefter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...