Gå til innhold

Hva syntes dere?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I Desember var jeg så heldig å få barn nr 2. Ei nydelig jente. Har en gutt på 4 år som er verdens herligste. Har så lyst på flere barn.Har alltid ønsket meg 4 barn. Når jeg sier det til andre at jeg har lyst på 4 barn så titter dem bare rart på meg å sier at jeg må være gæren. Det må da holde med de to jeg har. Jeg blir litt lei meg når jeg hører sånt. Hva syntes dere? syntes dere det er for mange med 4 barn? Dette er kanskje et veldig dumt spørsmål, men jeg vil gjerne høre hva dere mener.

Fortsetter under...

Gratulerer med lille jenta :) Jeg er gravid med barn nr:4 og er veldig fornøyd :) Det er heldigvis meg som bestemmer det selv hvor mange barn jeg ønsker meg. Folk har hatt forskjellige reaksjoner på dette,noen synes det er veldig koselig mens andre lurer på om det er noe galt med meg. Selvfølgelig sårer det litt når noen som står deg nære kommer med sånne kommentarer,men da er det bare å fokusere på de som har noe positivt å si. Stå på, gjør det DU vil og ønsker :)

Lykke til!!

Gratulerer ! Selv har jeg hele tiden sagt at 3 barn det er det jeg vil ha, holder lenge for meg. Etter nr 2 har jeg fått høre at det er mer enn nok i følge svigerfam. AT vi skulle få 3 barn var helt uaktuelt for de...........???? Nå sitter jeg her gravid med nr3...he he, men mitt (og min mann) eget valg.

Så lenge mann har ork, plass, økomomi og ikke minst nok kjærlighet og tid til flere barn synes jeg ikke noen har rett til å komentere ditt valg.

Lykke til!

Jeg synesn det er fantastisk flott å høre om eller se de som har eller venter mer en nr.3 Jeg selv kunne tenkt meg flere barn. Er taknemlig for de to flotte friske barna vi har fått. Personlig har jeg følt på et savn som om det er noen vi mangler, det siste året. Endelig har jeg og min mann, sammen kommet frem til at vi ønsker oss et barn til! Nå håper vi på en oktober baby :)

Gratulerer med jenten !

Annonse

Jeg er nå i 8. uke med nr 4. Og jeg har ikke turt å si det til bestefaren min enda. Han fikk bare et barn og mener med hånden på hjertet at folk er gale som får flere en det. JEg prøvde å hinte til han for et par år siden at det kom til å komme en 4. mann en gang, da le han rød i fjeset og mente at jeg ikke kunne være så dum.

Men bortsett fra det så går det bra:)

Og jeg gleder meg, selv om jeg noen ganger tenker "herregud hva har jeg lagt meg ut på" men sånn tenkte jeg med de andre tre også, for man vet jo ikke hva man går til.

Og helldigvis så gleder jeg meg over dette 99% av tiden

Få så mange barn DU/DERE ønsker dere!!

Jeg og mannen min har fra før 2 jenter på 9 og 13 år. Alle (inkl oss selv) hadde nok regnet med at vi var ferdige med små barn - siden vi startet ganske tidlig. Men med to store jenter i huset - og selv blomstrer vi i all vår ungdommelighet.... Så ble det plutselig tid og lysst og overskudd til å ombestemme oss. Det har tatt en stund for å få dette til å klaffe--- men endelig - Og det er så koselig!!!

Da jenta på 13 fortalte venninner (nye venninner (på ny skole) som vi ikke kjenner) at hun skulle bli storesøster, hadde de spurt;

" er det mamma`n eller pappa`n din som skal ha nytt barn??"

---- "begge to...", svarte hun.

"Ja, SAMMEN da, eller...??!!???" kom det fra disse jentene.....

Så vi vil nok oppleve at mange tar for gitt at dette er nytt kull i nye forhold. For hvorfor i all verden vente såååå innmari lenge med å få alle barna man ønsker seg - når man er sammen og har det bra!!!??? Men vi opplever at vi nå virkelig har overskudd til flere. Og den gode roen. Vi får oppleve baby både som unge foreldre og som godt modne. Det blir nok veldig forskjellige opplevelser. Vi gleder oss noe så veldig!!!

Vi har 5 barn (mannen min hadde 4 fra før som bor hos oss) og prøver nå på nr 6 - som blir sistemann. Er enig i at folk kan si det utroligste, men mannen min sier bare "synes du vi gjør så dårlig jobb med de vi har altså??", når noen plumper ut med noen hodeløse utsagn om mange barn... Hører ofte at andre foreldre stønner og bærer seg over hvor mye slit og strev det er å ha barn, da skjønner jeg ikke helt hvorfor de fikk mer enn ett i utgangspunktet!!

Nei, ønske deg 4 barn med hevet hode du! Føler dere at dere har det overskuddet og den kapasiteten som skal til, så go for it :) Jeg vet noen sikkert kommer til å riste på hodet av oss bak vår rygg når jeg blir gravid, men da dømmer de jo oss utifra sine egne begrensninger.... det er jo egentlig bare avslørende for dem :)

Lykke til !!!

Dersom alle trives og har det bra, barn som voksne, er det vel kun dere som kjenner deres begrensning/kapasitet?! :)

Våre 5 er i alderen 4 - 11, og det går veldig bra :) Var jo selvfølgelig hektisk da de fire eldste var 2,3,4 og 6... men det gikk bra, og de er jo ikke så små veldig lenge heller. (Nå savner jeg den tiden litt innimellom, nå er de jo mye mer uavhengige av oss voksne.. Men det er jo sånn det skal være da :)

Jeg skal ha min første nå, men er innom her og titter litt av og til nettopp oga dette. Jeg har så lyst på fler! Grunnen er at jeg har selv tre søsken, og føler meg utrolig heldig som har så "mange" søsken. De fleste vennene mine har kun 1 og de sier de misunner meg. Og de få som har fler er også glade fordi de har mange søsken. Det kommer kanskje an på tidsrommet mellom dem. Brødrene mine var 11 og 9 da jeg kom til verden, og 2,5 år etter kom lillesøster.

Annonse

Det er igrunn utrolig hva folk får seg til å komentere. Andre har vel ikke noe med hvor mange barn vi får! Fikk først en gutt, ble gravid igjen, å følte at alle var på meg men ; "ja det er vel jenta dere prøver på nå?" "å du håper vel veldig på jente denne gangen?" Synes det er litt frekkt, for det spiller da ingen rolle vilket kjønn det blir, det viktigste er jo at det går bra!

Men denne gangen blir de i allefall snytt for den komentaren, har jo en av hver :-) Men er flere som sier til meg at dette blir vel siste osv. Svare bare at tiden får vise. Det er vel vi selv som må bestemme det. Nei få så mange barn dere vil jenter, å ikke gidd å bry dere om hva andre mener om det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...