Gå til innhold

Fødte prematur for bare 7 mnd siden, gravid på ny :s

Anbefalte innlegg

Etter et vanskelig, kjempetøft svangerskap, fikk jeg en gutt i sommer, 6 uker for tidlig. Nå er jeg gravid på ny med termin i aug, og har fått beskjed om at jeg må forvente prematurt denne gangen også :s

Føler meg litt bortkommen over tanken på å sette enda et barn til verden som skal slite seg i gjennom sine første leveår og trenger noen å snakke med som er i samme situasjon...

Fortsetter under...

Må du vente så lenge på undersøkelse? Jeg er allerede tatt inn under vingene (hehe) til legene på Riksen, og har til nå vært på 3 ul, 2 legesamtaler og ett møte med jm. Blir fulgt opp tett, men likevel håper de at jeg kan gå 3 uker lengre i svangerskapet denne gangen. De vet ikke om det er mulig, men de vil prøve... Hva er din historie? Syns de fleste jeg hører om føder for tidlig pga sv.skapsforgiftning.

• 1 måned senere...

jeg har ikke sett svaret ditt før nå

de vet ikke helt hvorfor hu fikk det så travelt, kan være flere ting ,fødselen bare startet med rier de klartet å stoppe det en gang ,men ikke da de startet igjen da kom hu på 45-40min . årsak kan være infeksjon ,men om det kom av fødselen eller fødselen kom av det vet de ikke

kan også være at jeg har en skillevegg i livmor som deler den nesten i to så livmora kan bli for liten , men vis det skal stemme hvorfor har jeg ei jente som er eldre født kun 11 dager før termin.

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg fødte i uke 31 for snart et år siden. Har også fått beskjed om at jeg kan forvente at det samme skjer neste gang. Fikk HELP. Hadde positiv test på mandag og venter på tidlig UL nå... Hold meg gjerne oppdatert på hvordan det gåt med deg.

• 2 uker senere...

Annonse

Det kommer vel an på årsaken til at du fødte for tidlig. Hos meg var det pgs kronisk sykdom, og den er forverret under sv.skap. I tillegg fikk jeg en del tilleggskomplikasjoner pga sykdommen min.

Vi ble anbefalt å kromosomteste oss før neste sv.skap, men kom aldri så langt. Da kunne de sett om vi hadde anlegg for å få syke barn, eller andre ting i genene som kunne forårsake komplikasjoner.

• 5 uker senere...

Fødte førtse i uke 30, og hun rakk ikke fylle året før testen var positiv igjen. Siden jeg var både arvelig belastet og hadde andre faktorer som kan innvirke i forhold til svangerskapsforgiftning er det ca 40% sjanse for gjentagelse denne gangen. Så nå har jeg satt himmel og jord i bevegelse for å være best mulig forberedt på alt, uansett utfall!!

Men får god oppfølging av helsevesnet, med ultralyd jevnlig og oftere kontroller. De som ikke får dette , bør så absolutt kreve det! for det er forferrdelig å gå bekymret unødvendig! I hverfall for å være på den sikkre siden!

Men jeg tenkte overhodet ikke på abort, selv om det hele er en risiko, vil jeg nok ikke kunne levd med en slik avgjørelse. Det som skjer, skjer for en grunn, bruker jeg og si. Så jeg tror det er en mening med det!

Lyke til i allefall!! Det går nok akkurat slik det er ment det skal gå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...