Gå til innhold

Gravid på utsiden av livmora :-(

Anbefalte innlegg

Da er jeg i ferd med å avslutte svangerskapet mitt,da det viser seg at spiren har slått seg ned på utsiden av livmora en plass....

I går var jeg på tidlig ul bare for å se at alt var som det skulle,etter en MA i mars i fjor,sånn at jeg liksom kunne senke skuldrene helt. Men sånn skulle det dessverre ikke gå. Var så sikker denne gang,på at alt var bra,så det ble et kraftig slag i ansiktet!!

Størelsen på livmora sa at jeg var i uke 5,da jeg egentlig er i min 8.svangerskapsuke,men kunne allikevel ikke finne noe der inne.

Jeg ble sendt videre på sykehuset for å ta blodprøve for å måle hcg-nivået mitt.

Legen ringte meg opp igjen og sa at nivået var betraktlig mye høyere enn det som er vanlig i uke 5,og at mine beregninger om uke 7-8 stemte bedre. Og da kom den dårlige nyheten :(

Eneste forklaringen han hadde på det var at spiren min har slått rot et annet sted enn inne i livmora mi...

Og en graviditet utenfor livmora er jo ikke forenlig med liv,så til uka starter jakten på hvor denne lille rakker'n har festet seg.

Skulle jeg få veldige smerter i helgen har jeg fått beskjed om å dra på sykehuset med en gang,om ikke skal jeg møte for en ny blodprøve på mandag etterfulgt av ul og div.

Håper å få det bort så fort som mulig,så vi kan starte jakten på en ny spire. Og at denne spiren vet sitt eget beste og slår seg ned på innsiden av livmora der den definitivt har det best;)

Krysser fingrene for at det blir minst mulig komplikasjoner ut av dette,sånn at vi kan starte på igjen med friskt mot!!

Ikke alltid like lett å forstå seg på skjebnen,men sånn er livet rett og slett. Tøft og trist,men livet går videre......

Takk for følge så langt jenter,og masse lykke til videre:)!!!!

I'll be back;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136515721-gravid-p%C3%A5-utsiden-av-livmora/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg leste denne inne på 1. tri også. Det var veldig trist, man forestiller seg jo ikke at det skal gå sånn. For håpe prosessen blir så lite smertefull som mulig for deg og at jakten på en ny spire går fortere enn fortest. (Og seff at den fester seg på riktig plass)

Jeg vet ikke helt hva annet jeg skal si. Du får ha masse lykke til og holde motet oppe!! Stor trøsteklem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...