3jenter Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Er det vanlig /noe nytt at de bare måler hode- omkretsen og ikke lengden på lårbenet når de skal finne ut av termin? Mine tre barn har blitt født med små hoder og derfor tror jeg ikke helt på ultralyd termin. Min mens termin er 20 dager tidligere enn ultralyd termin. Tenker angående overtid og sikkerhet og sånn.
3jenter Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 13. januar 2008 Takk for svar. Da syntes jeg det er rart hun ikke målte hverken mage el lårben. Kan selvfølgelig ha gått meg hus forbi, men hun sa også at de går ut fra omkretsen på hode og nevnte ikke noe mere heller. Jeg kan jo alltids få en ultralyd senere i graviditeten. Har ikke hatt tendens til å gå over tiden med de andre babyene så tror det skal gå bra. Babyen kommer når den kommer uansett termin beregning så jeg får bare se.
~SnartMammaTilTre - 11.06.08~ Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Da jeg var ordinær ul på Riksen forrige torsdag fikk jeg beskjed om at de nå har begynt med en ny metode for terminberegning. De måler kun omkretsen på hodet i stedet for diameteren som tidligere. Hun målte også diameter på hode, lårbein og om krets av magen, men jeg fikk inntrykk at det var hodeomkretsen alene som fastsatte terminen.
frupingu Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Legen min på ullevål(Wergeland) målte også fra rompa til hode. Er ikke det vanlig? Får det er vel ikke det samme som lårbein?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå