LapScouse Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Hadde tenkt å amme til han var 1 år + , men vi har kommet til veis ende. Og begge to er fornøyd med det. James er 10 mnd'er gammel og jeg har fullammet han hele tiden, men ca den siste måneden har han vist mindre interesse og det har blitt mindre melk. Jeg har ikke kunnet gi han MME, for han kaster så grusomt opp etter det, det og yoghurt. Jeg har hatt 80 ml ved pumping etter 3-4 timer og jeg har vært bekymret han ikke har fått i seg nok veske. Så jeg har hver dag prøvd å gi han vann (noe han ikke har villet hatt, whatsoever) så tilslutt gav vi han fruktsaft, og det drakk han litt av. Så her i uken kjøpte jeg en MME på apoteket som het Nutramigen til 250,- , det er Hypoalleren tillskuddsnæring med velhydrosert protein og DET drikker han! Skal til legen 17 til utredning for å se om han har melkeallergi. det tror jeg. I de siste dagene har jeg heller pumpet meg i stedet for å amme, og jeg har gitt han flaske med MM og MME. Jeg har prøvd å amme innimellom når han sliter i genseren min (som pleide å indikere at han ville ha melk)- men det blir bare tull av det hele, er ikke koseamming en gang. Han er en liten mark som ligger og ser seg rundt i alle retninger og syns det hele er tidig. Så nå legger jeg amme-bh'n på hylla, lener meg tilbake og tar et glass vin og ser på både amminga og brystavvenningen som en stor suksess! !!! Det har vært en herlig tid som jeg ikke ville ha byttet mot noe, og jeg er utrolig glad jeg har fortsatt de gangene jeg har hatt lyst å gi opp! Det har gitt meg mye, og kroppen min er 100% back to how it was før jeg ble gravid. Tusen takk for alle råd og tips fra Expat og andre, det har betydd mye. Thank you. Blir det fler, blir det definitivt amming. Det hele har vært en fornøyelse!
OsloMor Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Må bare be deg om å spare på Nutramigen-kvitteringene, du får igjen alle pengene av trygdekontoret dersom gutten din har melkeallergi:-) Da skal du nemlig ha det gratis fordi det da er på blå resept! LYKKE TIL VIDERE:-)
Zupermam Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Det er også noe som heter Prosobee, som er en soyabasert mme-erstating, den smaker bedre enn nutramigen, og har han allergi, får du støtte fra staten og all den soyamelken du vil på blå resept:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå