Gå til innhold

Ang. dåpen og etter selskapet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør/gjorde dere det med dåp, faddere, selskapet etter kirken osv?

Selv har jeg tenkt å bare innvitere min familie og mine venner til selskapet etter vi har vært i kirken, og middag og kaker der for meg og mine. Så at vi på en måte skiller lag etter å vært i kirken, bf og familie må bare komme i kirken. Men ettersom at jeg har masse venner og stor famile så velger jeg å gjøre det slik med tanke på økonomi, og ikke minst trivselen!!

Noen synspunkter?

Er det "egoistisk" av meg at jeg ikke kommer til å innvitere bf og hans familie til middag og kaker etter kirken?

Fortsetter under...

Jeg har tenkt å be besteforeldre på begge sider, onklene, oldeforeldre, og faktisk grandonkler og tanter også (siden det er få), og både jeg og BF har familier som er nært knyttet til hverandre.. Hans familie er neste dobbelt så mange som i min bittelille, men jeg vil at hele familien til Lille skal ha et godt forhold! Har ikke diskutert kostnader med BF, men tenker i utgangspunktet å ta det selv. Er så heldig at jeg har en onkel som er kjøkkensjef på et hotell, og vil lage maten :)

Om du er egoistisk som ekskluderer alle på BF sin side, kommer litt an på situasjonen.. Den økonomiske biten er jo en ting, men man kan vel avtale å dele utgiftene? Denne dagen kan kanskje være en fin anledning til å knytte bånd for barnet sin skyld? Men det spørs jo hvilke mennesker de er (og for alt jeg vet kan det jo hende de ikke vil være der heller..?)

Jeg vil at under dåpen så skal det være koslig stemning og at barnet skal være i sentrum!!! Ikke at jeg og bf kommer med stygge blikk til hverandre. Det blir så rart hvis bf og hans familie skal komme, da vil jeg heller ha en koslig "fest" sammen med min famile og venner. Uten noe stess fra hans side. Jeg kjenner ikke noen av bf familie eller venner. Så det blir liksom så unaturlig at de skal være der. Så jeg kommer til å satse på middag og kaker med bare min familie og mine venner :-)

MÅ du og BF sende stygge blikk til hverandre da? :) Hvem man inviterer og hvordan man gjør det må selvsagt være opp til hver enkelt å bestemme. Men siden du spurte om meninger, så synest jeg (uten å ha noe som helst peiling på deres historie da...) at det er best å være inkluderende overfor den lille sin familie.. Jeg kjenner heller ikke familien til min lille i magen (møtte foreldrene og farfaren til BF i forgårs), og knapt nok BF, men vil ikke sabotere babyen min sitt forhold til halve slekta fordi jeg hadde vært mest komfortabel med å bare ha mine der den dagen.. Jeg har valgt tre faddere, og BF skal velge tre. Og nettopp fordi barnet er i sentrum denne dagen, tror (og håper) jeg alle kommer til å kose seg! :) Men det ser ut til at du har bestemt deg, og du vet sikkert best selv hva som er best i deres situasjon. Ha en fin dåpsdag i alle fall!! :)

• 2 uker senere...

Hei og haa! Kommer til aa bli upopulaer igjen jeg naa!! Jeg ville ikke ha invitert barnefar og hans familie. Virker krampe unaturlig for meg aa gjore det. Ikke bare av hensyn til meg som steller I stand og betaler for festen, men ogsaa for min mors og farsskyld som overhode ikke hadde likt en mann som har saaret meg I utgangspunktet. Han er hjertelig velkommen til aa ha kontakt med barnet og kan stelle I stand hva det skal vaere for min del men vi leker ikke familie. Enten er vi eller saa er vi ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...