Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Har termin 27.1-08. Venter barn nr 4. Skal føde på jordmordrevet fødestue på gamle Rikshospitalet. Det heter "Føderiket" og der er det ikke leger men jordmødre med et lass med kompetanse:o) Jeg og barnefaren har vært på alle kontroller sammen på "Føderiket". Der møter vi den jordmoren som skal ta imot vår lille tass. Jordmor setter smertelindrende nåler hvis man ønsker, ellers er det bedøvelsefri sone der. Man får føde som man ønsker selv. Stående, liggende, i vann....hva du vil. Det har vært en utrolig koselig ventetid for oss, og jeg ser fram til en flott fødsel i rolige omgivelser. Vi kan være der inntil et døgn etter fødsel sammen og samle krefter. Hvis noe skulle gå galt underveis eller i forkant av fødsel har vi plass på Rikshospitalet. LINK TIL FØDERIKET: http://www.rikshospitalet.no/portal/page/portal/no/forsiden/klinikkene/lokasjon?p_doc_id=38443
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Tusen takk! Vi jordmødrene på føderiket er svært stolte av å kunne tilby alle flergangsfødende i Oslo og omegn et nytt tilbud med mye større kontinuitet,tilgjengelighet,trygghet og tillit. Vi støtter kvinnen og hennes familie i troen på egen fødekraft. Større frihet til egne valg og tid og ro til gode fødselsopplevelser! Jeg kjenner at det er flott når vi har nådd målet med å bli godt kjent før fødsel og at dere gleder dere til fødsel! Dette er en viktig begynnelse før fødsel!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå