venter7 Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Hei! Ser at du også har hatt litt blødninger de første ukene i svangerskapet. Kan jeg spørre hvordan de artet seg? Jeg er 5 + 5 på vei og har hatt småblødninger hver dag siden testdag. Stort sett brunaktig. Har ikke tatt blodprøve eller vært til lege ennå. Fikk beskjed om at de ikke kunne gjøre så mye fra eller til såpass tidlig uansett. Men jeg vlir veldig usikker av dette.....vet ikke hva jeg skal tro. Tester positivt på grav.tester (testet 2 klare mørke streker i dag). Fikk du noen forklaring på hvorfor du hadde bødninger? Ser at det går bra med deg nå! Så masse lykke til med resten av svangerskapet!!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Jeg begynte med blødninger på rugedag 10, 11 dager etter at vi satt inn 2 egg. Det var slik at jeg brukte truseinnlegg det holdt. Stort sett friskt blod. Dersom jeg gikk mye en dag var det gjerne slik at det ble litt blod i do også. Første ukene kom det litt hver dag... så ble det omtrent annenhver dag. Dette pågikk til jeg var 7+4, det var siste dag med blødninger. Fikk ingen forklaring på det. Det kunne være hormonene som gjorde det eller så kunne det være pga at det driver og utvider seg der nede. Noen har også veldig tynne blodkar eller noe slikt slik at de lett sprekker.... Greit at de ikke kan gjøre noe fra eller til så tidlig, men jeg synes du burde forlange å få tatt blodprøver med 2-3 dagers mellomrom slik at du får se om hcg-verdien stiger. Er ikke bra å gå slik å engste seg og lure! Snart er du jo kommet såpass at du kan få en ultralyd også for å se om det er hjerteslag der. Ønsker deg masse lykke til også! MEN forlang å få tatt blodprøve for hcg-verdien i det minste! Klæm
venter7 Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2008 Takk for godt svar!! Betryggende å høre at noen har opplevd noe av det samme som meg..... Jeg har pratet med Haugesund i dag. De har nå fakset rekv.til min lokale gynekolog for 6-ukers kontroll. Dvs.på mandag. Så da håper jeg bare de har mulighet til å ta meg inn med en gang. Tenker da å ta ultralyd og muligens blodprøve hvis det er behov for det. Kjenner det skal bli godt å få en foreløpig avklaring på hvor dette bærer hen... Krysser alt jeg har og håååper....
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Ja jeg ble veldig sliten av å gå og lurer på om dette ville gå veien eller ikke, men jeg fikk tatt 2 blodprøver med 3 dager imellom og svar samme dag som prøvene ble tatt. Det hjalp meg til å slappe litt mere av. Selv om jeg fortsatt blødde så var det betryggende å få disse verdiene. Så ble det UL når jeg var 7+2 og så at alt var i orden :-) Håper du får UL på mandag og ser et bankende hjerte, men er vel ikke uvanlig at man IKKE ser hjerte så tidlig så ikke bli for opphengt i det. De måler i tilfelle størrelsen på det de finner og kan se om det tilsvarer så langt du er kommet i tilfelle :-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Hvordan gikk det i dag? Tenker på deg vet du!
venter7 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. januar 2008 Det gikk dessverre ikke bra....legen kunne se at jeg hadde vært gravid med to, men at de på et tidspunkt hadde stoppet utviklingen/sluppet taket. De tok blodprøve for å befeste dette, men legen var temmelig sikker. Uff, tungt å svelge dette her. Er det vanlig med sykemelding etter SA? Tror jeg må droppe jobben i morgen, så jeg får samlet meg litt... Nå må jeg bare vente på at naturen skal ordne opp og etter hvert forsiktig begynne å tenke videre mot nytt forsøk. Gyn.mente det var positivt at jeg faktisk hadde vært gravid. Da vet man at det er mulig for meg. Et lite positivt håp oppi det hele...
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Det er så absolutt verdt å ta en sykmelding etter SA ja, ta de dagene du trenger! Klart det er positivt at du faktisk har blitt gravid, men det er alikavell en mager trøst når man opplever noe slikt :-( Stor klæm fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå