Gjest mamma'n t go'gutten+guttimagen Skrevet 12. januar 2008 #1 Del Skrevet 12. januar 2008 Trenger litt hjelp med planleggingen av permisjonen;) Føder i juni, og vil helst få til å ikke begynne å jobbe fullt før august året etter. Er lærer så sommeren er grei..bortsett fra at jeg får jo bare tilbake 4 ferieuker av den første sommeren da. Men mener at når permisjonen er slutt så vil jeg forlenge de ukene jeg trenger frem til skoleferien slik at poden blir litt eldre før han må i barnehage. MEN det jeg altså lurer på er hvordan vi skal gjøre det med pappapermen. Vi har snakka litt om at kanskje han kunne tatt tre av ukene fordelt utover noen mnd med EN permisjondag i uka. Da vil det være fra ca januar hvis jeg ikke tar helt feil. Også tenkte vi at de siste tre ukene kan han ta i strekk når min permisjon er ferdig. Går det an? Det jeg lurer mest på er hvordan det løses økonomisk? For den ene permisjonsdagen i uka, får faren da penger ut fra sin lønn eller min? Og jeg "mister" vel ikke noe mer av mine permisjonspenger enn om pappaen skulle tatt de 6 ukene i strekk? Blir det det samme økonomisk uavhengig om hvordan pappaen tar permisjonen sin? Og den ene dagen i uka som jeg i tilfelle skal jobbe, får jeg lønn for den uten at det påvirker permisjonspengene? Beklager litt langt og forvirrende innelgg..men er litt forvirra i hodet mitt;) tilslutt: Er det arb.giver jeg må prate med først for å få lov til dette i det hele tatt? Er det vanskelig å få til? Veldig takknemlig for de som gidder/kan svare:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136513886-noen-med-litt-peiling-p%C3%A5-tidskonto/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mcar Skrevet 16. januar 2008 #2 Del Skrevet 16. januar 2008 Har du vært på www.nav.no? Anbefales! Der står det meste om alt NAV driver med, under INNHOLD FRA A TIL Å. Far kan ta sine uker når han måtte ønske. Gå på F for fedrekvote. Hvordan lønna utbetales kommer an på hvilken arbeidsgiver du har, om du får lønn av arbeidsgiver og de får refundert pengene fra NAV eller ikke. Det bør vel arbeidsgiveren din kunne opplyse om? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136513886-noen-med-litt-peiling-p%C3%A5-tidskonto/#findComment-136553706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labb08 Skrevet 17. januar 2008 #3 Del Skrevet 17. januar 2008 Far kan gradere (heter ikke tidskonto lenger fedrekvoten sin. no problem. Dere kan gjøre som du skisserer. Far får foreldrepenger beregnet ut fra sin lønn, ikke din. Du får ikke foreldrepenger når far har det. dvs. to kan ikke få forldrepenger for samme dag. DU og far må svatale gradering med hver deres arbeidsgiver. Dere må også fylle ut skjema "avtale mellom arbeidsgiver og arbeidstaker om arbeid i fødsels- eller adopsjonsperioden" og legge ved hoved-søknadsskjemaet (eller ettersende i desember, det går også bra). Ring NAV hvis du er usikker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136513886-noen-med-litt-peiling-p%C3%A5-tidskonto/#findComment-136568073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå