♥2 små gull♥ Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Vi har bestemt oss for hovedrett (indrefilet) og dessert (creme brulet), men står litt fast på forrett. De forslagene fra hotellet var litt for rare for oss. Noen som vet om en god forrett, gjerne med fisk i og med at vi skal ha kjøtt til hovedrett? Vi kunne komme med forslag selv, så skulle de se om de kunne lage det for oss.
Lykke*Li Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Eller hva med krabbeklør og blåskjell/kreps?!
Jenny-penny Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Vi hadde skalldyr tallerken, med kreps, frisk salat og ett nyyyyyyydelig brød til:o)
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Gravlaks... mmmm.... nyyyydelig! Med toast og asparges og sennepssaus:)
Allean, Fia og lillebror Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 lakse mousse. Det er nammenamm
hit og dit Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 laksemousse er knallgodt Eller kva med ein grilltallerken med scampi, breiflabb ++ og ruccola salat, med ein laksepatè attåt.
hit og dit Skrevet 12. januar 2008 #9 Skrevet 12. januar 2008 Krabbeklør kan vera å pushe det litt, iallefall om det kjem kløner som meg i bryllupet. Eg hadde garantert dansa med krabbesaft på kjolen den kvelden ;-) (men godt er det, så eg hadde kost meg under middagen)
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #10 Skrevet 12. januar 2008 Salat Skagen på toast. Marinerte Scampi på salatseng med dip. Grillede kamskjell med hvitløkspotetpurè, basamico og chili eller mangosaus.
wirre;o) Skrevet 12. januar 2008 #11 Skrevet 12. januar 2008 Kamskjell med sprøstekt serranoskinke til, naaaaamnam
tuppemor-75 Skrevet 12. januar 2008 #12 Skrevet 12. januar 2008 champagnesuppe med kamsjell, nam... sier bare jeg!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 12. januar 2008 #13 Skrevet 12. januar 2008 I vårt bryllup lagde kokken lakselasagne. Fikk masse skryt av gjestene:) Svigerinnen min sier den dag i dag at bryllupsmiddagen vår er noe av det beste hun har smakt:)
Cat.68 Skrevet 12. januar 2008 #14 Skrevet 12. januar 2008 Toast med lodderogn, rå løk, rømme ,sitron og en kvist dill. Nydelig!!!
AnneM. Skrevet 12. januar 2008 #15 Skrevet 12. januar 2008 Siden hovedretten er så kraftig i smaken, bør du ikke ha for lett forrett. De må stå i stil. Samtidig kan de gjerne utfylle hverandre litt, som du foreslår med sjømat. Skalldyr vil nok stå bedre til indrefileten enn fisk, med mindre du går på kraftig behandlet fisk. Ren fisk er godt, men litt for tamt mot indrefileten. Det kan gi en følelse av et indrefileten er "dårlig" når forretten er for lett. Enten bør du kjøre en lett kjøttrett til forrett, f.eks. skinke at et eller annet slag eller skalldyr/behandlet fisk. Eksempler kan være: - skinke og melon - parmaskinke (f.eks. på bruschetta) - serranoskinke - innbakte scampi - hvitløks og chili-marinerte krepsehaler - kaviar - gravlaks LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå