Gå til innhold

Sviesmertende liknende smerter i magen??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg er 26+6 og de siste dagene har jeg begynt å få vondt i magen. jeg har "smerter" nederst i magen og de likner litt på de strekksmertene jeg har hatt , som skal være fordi magen vokser, men dette er ganske mye sterkere. Og så har jeg også litt svieliknende smerter rett over navlen, akkurat som det svir el etser litt rett under huden.

Kan dette være smerter fordi magen strekker seg, livmor som strekker seg etc?

Jeg er ikke kjempe nervøs av dette, men det er nye ting som jeg ikke har kjent før og jeg håper at andre her inne kjenner igjen dette.....

ha en fin dag alle sammen!!

Fortsetter under...

Hei,

Ja - håper du får gode svar her, for jeg aner heller ikke hva dette kan være. Jeg er i uke 31 nå, og igår hadde jeg skikkelig vondt i magen rett over navlen. Det svir og verker og det er nok sikkert huden som strekker seg, men jeg kan ikke huske jeg hadde slike "vondter" forrige svangerskap da huden også strakk seg...

Vondt var det iallefall..håper det snart går over!

Ja jenter, det kan jeg svare dere på. Det vet jeg fordi jeg ringte til sykehuset for en uke siden fordi jeg trodde jeg hadde morkakeløsning eller noe annet alvorlig. Det svei og etset rundt navlen. Det er underhuden som revner av voksingen. Noen får strekkmerker i huden i tilegg samtidig, mens på andre blir det innvendige strekkmerker. Jeg ser ikke noen striper på meg enda, men hele området rundt navlen er litt blålig. Akkurat som det lyser litt igjennom. Forferdelig ekkelt det der, men det går over. Kommer og går for å si det sånn....Håper dette kunne trøste dere!!!

:) du var smart nok å ringe du ja...hehe, jeg bare går rundt her og lurer og håper det snart skal gi seg. Har gitt seg litt nå faktisk, men det har jo vart noen dager. Ser at jeg har fått en blålig strek i huden, så da er vel jeg blant de heldige jeg da... :) Hmm..skremmende egentlig, for tanken på morkakeløsning slo meg ikke engang!!!!

Jo jeg kom på det fordi jeg vet jeg har en morkake under navlen litt til høyre, og det var akkurat der smerten kom, og det reiv så jeg så jo levende for meg hvordan morkaken løsnet fra "underlaget" og babyen på den siden ikke fikk mere næring. Var min kjære som ringte, og hun på sykehuset så ut til å kjenne igjen "plagen" med en gang og forklarte. Hun sa jeg kunne komme innom hvis jeg var urolig, men da var jeg ikke urolig lenger. Hun sa også at morkakeløsning var veldig smertefullt og at de fleste blør og sånn, så jeg skjønte at det var det ikke. Det er så vittig, jeg er aldri hos legen men når jeg er gravid og spes i dette sv skapet spør jeg om alt, etter mottoet "heller en gan for mye enn for lite". Merker at jeg fort blir nervøs, og Christian mener fremdeles at jeg har for lett for å bite i meg plager i stedet for å spørre. Er så flaut å gnåle sånn, men shit la gå, hva gjør man ikke for disse krypene. Har en venninne som nettop mistet et fullbårent barn rett før fødsel, så merker jeg er litt småhysterisk....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...