Gå til innhold

kan man gi barn på 4,5 mnd microlax klyster mot forstoppelse???

Anbefalte innlegg

Skrevet

stakkars liten holder på å trykke seg ihjel og har ikke harr avføring på 1 uke. noen som vet??

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville ikke gitt microlax, iallefall ikke før jeg hadde snakket med HS eller andre..

Regner med du har prøvd alt annet? Min lille gutt hadde en voldsom trykking/hard mage da han var drøye 5 mnd. Vi hadde til da bare brukt malt i fast føde - jeg kjørte på med svisker (mos og saft), og dagen etter bæsjet han. Det var hardt det som kom ut, men neste dag igjen (og fortsatt, 1 måned senere, vi bruker fortsatt sviskesaft i grøten) er den fast, men ikke hard.

Jeg ville kanskje også brukt litt lactulose før jeg tok i bruk microlax.

Men dette er min mening da... :)

En venninne av meg hadde samme problemstilling som deg, ingen avføring på en uke. Hun fikk beskjed av HS om å prøve masse sviske, og hvis det ikke ble noe resultet innen 10 dager totalt måtte hun ta kontakt igjen. Men der ble det bæsjebleie innen disse 10 dagene. Og hun fikk også beskjed om å fortsette som vanlig med mat (ikke endre noen rutiner) men banan virker forstoppende, så avvent det! Fersken derimot virker motsatt:)

Håper det ordner seg for mini!

Skrevet

Har nettopp hatt samme problem og barnelege sa at de gir helst ikke klyster til barn under 3 år. Min er 2 år og fikk beskjed om å ta 2-3 ml lactulose ca annenhver dag, alt ettersom hvordan avf er. Men det står på flaska at den er fra 3 år og oppover. Så ville nok ha prøvd alt annet først, som feks en stor ts malt 1-2 g pr dag, sviskesaft......

Skrevet

Vi har også hatt problemer med dette. Har gitt opptil 12 ml. duphalac i døgnet. Men det hjalp ikke.

Vi har da gikk han microlax (den som kjøpes på apoteket), etter at vi har snakket med hs, lege og de på apoteket. Skulle bare ikke føre hele den tuppen opp, og ikke bruke hele innholdet.

Men jeg vil ikke råde deg til å gjøre det fordet, jeg ville personlig snakket med lege, hs evt. apoteket først.. Evt. prøve duphalac først, om dere ikke har prøvd det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...