Gå til innhold

fødselen igang


Moony

Anbefalte innlegg

Har hele tiden hatt mye kynnere, så jeg forsto ikke med en gang at det gikk over til rier. Men nå har jeg hatt små rier siden 23:00, og for en drøy time siden gikk den berømte slimproppen. Har ringt sykehuset, men de sier at jeg må ha enda mere vondt og enda lenger rier før jeg får komme. Hvert fjerde minutt kommer det en ri og den varer i ca 40 sekunder. Umulig å sove nå. Problemet med å vente er at man rekker å begynne å grue seg litt. Hva skal snart skje? Hvordan vil det gå? Skal jeg virkelig bli mamma?

 

Har ikke termin før lørdag 19, og dette er min første. Hadde ventet å gå to lange uker over. Nei, det blir spennende i helgen. Lurer på hvor lang tid det tar. Kanskje riene gir seg? Kanskje har jeg baby om noen få timer?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅÅÅ heldige deg!!! Din snik som lister deg forbi meg i køen :)

 

Spennende er det - tenk; snart har du den lille i armene dine! Det går nok helt fint med fødsel, plutselig er det over og du er mamma. Fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg hjemme enda. Prøvde å legge meg, men hvert femte minutt våknet jeg av veeeeeeldig vondt i nedre del av både rygg og mage. Nå har jeg spist litt frokost, ringt fødeavdelingen igjen og blitt enige om at jeg skal komme bort etter 08:00 (for da er det vaktskifte). Å gå rundt gir *MYE* lettere rier enn å ligge/sitte. Jeg frykter at dette er sånn som kan drøye heeeele dagen og så føder jeg uttpå søndagen engang. Er jeg heldig så har jeg kanskje en fin åpning når jeg kommer når sånn at det ikke er så fryktelig lenge igjen.

 

Spennende spennende. Både glad for at det er i gang og litt skremt.

 

Kanskje er jeg hjemme igjen klokken 09. Da skal jeg holde dere oppdatert :) (men jeg håper at jeg ikke blir sendt hjem)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har riene meldt sin ankomst her også. En dag på overtid. Hadde termin i går.

Begynte med rier kl 4 i natt, sitter og venter på at det skal bli kortere tid mellom dem. (varierer mellom 7 og 8 minutter) Men det er vondt som fy!!!!

 

Har ikke sett noe til hverken slimpropp eller fostervann.

Trøtt som en strømpe. har ikke sovet et sekund i natt. Og alt for kvalm til å klare å få i meg noe spisende....

 

Er jo dette jeg har gått og venta på så leenge, men synes riene kunne ha begynt å kicke inn når jeg var uthvilt.....

Men spennende!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var jeg tilbake fra sykehuset. De overvåket rier og fosterlyd en time. Konkluderte med at joda, jeg har veldig jevne rier, men det er bare modningsrier. Hadde kun to cm åpning. Gjett om jeg er skuffet. Har hatt massemasse vondt under riene i hele natt, og så får jeg beskjed om at dette bare er starten. De "ordentlige riene" skal gjøre *mye* vondere. Nå begynner jeg å tvile på at jeg er så tøff likevel.

 

Fikk en smertestillende og beskjed om å gå og få noe søvn. Så da før jeg gjøre som jordmor sier.

 

Håper du er mer heldig med utviklingen enn meg 1nordland, og masse lykke til! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Moony!!

 

wææ, så spennende!! For en natt du har hatt! Masse lykke til!!

her skjer det fint lite! Så tror ikke vi møtes på Bærum de neste dagene akkurat .. selv om jeg er 3 dager over UL termin .. :)))

 

Igjen masse lykke til!!!

Håper du kommer på neste Bærumsmammatreff!!! Nå har jo alle termin på løpende bånd! Men vi må holde tråden oppe!!! Trenger noen trille buddiser etterhvert!!!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, jeg tror jeg kommer til å oppleve det samme som deg Moony! Gå rundt med modningsrier og er sikker på babyen kommer innen noen timer!! Hehe! Vi har termin samme dag, men tror jeg skal gå over gitt...jeg har ikke kynnere en gang jeg. Ikke har han festet seg, ingen propp har gått, så vidt jeg vet, jaja....litt småvondt inni livmoren noen ganger da.

Lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Moony! Skjønner godt at du nå er sliten. Både modningsrier og "ordentlige rier" de første 4 cm er er ganske likt,(om jeg ikke husker helt feil) Går med kynnere og et par cm åpning selv, men det setter ikke ignag ting. Jordmor forklarte at det er ganske vanlig som flergngsfødende, så jeg "venter" ikke at noe skal skje enda. Men du er liksom igang, du. Åhhh... missunner dere som er ignag. LYKKE TIL! Snart er den lille her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til 1nordland og moony! Høres spennenede, men slitsomt ut:) Jeg har fått en liten smakebit på modningssmerter om natta, men ingenting regelmessig. Det høres ut som det ikke er all verden tid til dere blir mødre, så lykke til, dette går fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme båt som deg Moony. Fikk beskjed om å vente til det var litt kortere tid mellom riene. Og plutselig var det noen som ikke var fullt så vonde lenger. Tida økte til 10-11 min mellom hver ri. Klarte og sovne litt mellom riene, men slitsomt å våkne hvert 10 min.

Nå har jeg fortsatt rier, ikke fullt så vonde som i natt, men dog....

Men de kommer fortsatt med 10-11 minutts mellomrom.

Synes det er rart at de skal dabbe av i styrke og ta lenger tid mellom hver ri, men man får vel bare smøre seg med tålmodighet.

Noen som har opplevd dette før? Hvor lenge kan det holde på slik før noe er i gang?

 

Lykke til videre Moony, håper du får deg litt hvile i mens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydlig at vi fortsatt følger hverandre, nordland. Jeg fikk smertestillende og beskjed om å dra hjem og legge meg. Våknet hvert tiende minutt av rier, men ikke lenger like vonde. Fikk hvilt på et vis og følte meg etter noen timer mye bedre. Nå har riene nesten dabbet helt av. Ikke lenger noen regelmessighet, bare et tak innimellom. Og jeg som var så sikker på at nå var ting virkelig igang. Har merket stor forskjell på magen. Den har falt mye det siste døgnet, og når jeg dytter på toppen føles det nesten tomt. Jordmor bekreftet at nå var hodet festet.

 

Da blir det spennende å se fremover. Vil riene øke igjen til natten, eller vil det nå gå noen dager før jeg merker noe mer?

 

Masse lykke til videre nordland, håper ting går raskere for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her....Har bare en ri i ny og ne nå. ikke noe regelmessighet i det lenger :(

Og jeg som trodde at nå var ting i gang.

Har vannet og/eller slimproppen din gått? Det har den ikke her. Vurderer å spasere meg en liten tur nå, men ikke så langt i tilfelle riene kommer tilbake.

 

Hvordan er det med liv i magen din? Det var veldig mye hos meg i natt midt oppi riene, men nå har det vært stille lenge.

Magen min har også sunket endel det siste døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende å lese om dere, Moony og 1Norland! Håper det ikke er lenge igjen for dere nå - og for oss andre... Jeg er så spent!

 

Lykke lykke til, håper dere får fine fødsler og snart får se babyene deres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også så spent. Dessverre roet alt seg etter strippinga fredag - så jeg har visst god tid! Men viktig at bagen er pakket minst 8 ganger, sant? Hehe. Skal ut på dagens andre tur etter nattfilmen nå, puster og peser og mannen min og bikkja må stadig stoppe for å vente på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 1nordland

 

Slimproppen min gikk natt til idag etter at riene hadde satt igang, men vannet er fortsatt på plass. Fortsatt ikke tatt seg opp noe mer med rier. Så jeg er spent for natten. Jeg syntes det har vært godt å gå litt idag, da har jeg hatt minst vondt.

 

Det var mye mer liv i magen i går enn det var idag. Men jeg kjenner henne innimellom. Føler at når hun er aktiv så blir riene verre. Vurderer litt å kjøre i meg en masse sukker for å få henne i hundre og kanskje bli ferdig med hele greia.

 

 

Tusen takk alle sammen for lykkeønskninger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er viktig å pakke baggen veldig omhyggelig;)

Mannen min tror at jenta vår blir født i morgen eller mandag, det har han tenkt hele tiden. Håper så veldig at han har rett! Men jeg er nok ikke fullt så optimistisk, tror nok mer på den 24...

Tror jeg skal prøve meg på litt varm melk med kanel og honning nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Er spennende å følge andres utvikling, når det ikke skjer stort på hjemmebane :P Jeg har én dag igjen til termin, og nå kjenner jeg at jeg håper litt at den lille kommer i morgen. Har liksom blitt litt glad i akkurat den datoen, fordi den har stått som et gyldent mål for oss hele veien. Men utenom fanteri-vondtene på nettene, er det enda ikke noe som tyder på fødsel her.

 

For måneder siden satte venninnene mine opp en liste for hvilken dag hver enkelt trodde jeg skulle føde. Hver spyttet i 50 kr (var bare for moro..). Jeg sa 19.januar, men nå håper jeg inderlig IKKE at jeg får rett. Vil ikke gå så lenge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollegaene til mannen min driver og vedder hvilken uke det blir... Jeg hadde selv satt en hundrings på denne helga men tida begynner nå å løpe ut siden søndagen er godt i gang og ikke noe hverken slimpropper eller rier på gang her;-)

 

Nå er det 7 dager igjen til termin:-)

 

*strør litt kanel på min koffeinfrie cappuchino*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, da var Malin endelig ute. 23:29 den 14 januar poppet hun endelig ut. Etter å ha ventet med rier i hele helgen. Fem dager før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Det var godt at hun endelig kom ut! Hvor stor var hun? Håper dere koser dere nå:)

 

Misunnelig gratulasjonsklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

GRATULERER SÅ MYE!!!!!

 

Malin, nydelig navn!!

 

Håper det skjer noe her snart også, en uke over UL termin.

Masse lykke til

:) Anette

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...