Gå til innhold

abort eller ikke? kan noen hjelpe meg?!

jeg vill ha barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg er en jente på 16 år. (17 i august.)

jeg ble gravid før jeg traff typen min. (er ikke så lengesiden) og nå sliter jeg litt med å velge om jeg skal beholde det eller ta abort. jeg har bestilt time på sykehuset får å ta abort men faren til barnetsier at jeg kommmer til å angre om jeg gjør det og det sier oxo 2 av de andre venninnene mine. typen min vet ikke om det.jeg har ikke lyst til å si det til han heller fordi jeg har prøvd før å da sa han at det var fortidlig får han å han il helst bli ferdig med læra... hva skal jeg gjøre?! plis svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

vanskelig å si hva du skal gjøre, for det bør du finne ut av selv hva som er best for deg! men ikke ta avgjørelsen din ut ifra hva andre mener du bør gjøre, lytt til dine egne tanker og ønsker. selvfølgelig skal du ta imot råd fra venner og familie, men tilslutt er det du som må ta valget.. du får prøve å tenke hva som blir best for deg.. er så vanskelig å si det for deg!

men ville tatt en god prat med både foreldre, barnefar og kjæreste først, så kansje valget blir lettere...

lykke til!

Skrevet

men, så var det bare et spm. til, nicket ditt er jo "jeg vill ha barn", så lurer på hvorfor du er i tvil om abort eller ikke når de du har snakket med sålangt fraråder deg det? ble litt forvirret

Skrevet

skjønner got at du blir det.

det var sånn at når jeg melte meg inn her så ville jeg ha barn, men nå har den tiden i livet mitt kommmet hvor jeg fester å har det gøy. jeg føler meg ikke klar lenger får barn.

Skrevet

Du er så ung og har hele livet foran deg! Du vil kanskje feste, reise, være uavhengig og impulsiv i en stund til, før du setter barn til verden?!

Jeg skjønner godt at dette er vanskelig for deg. Abort er ingen lettvint løsning, men noen ganger er det den beste løsningen. Slik jeg ser det nå, ut i fra det du har opplyst om din situasjon, så tror jeg at jeg ville tatt abort. Du har en ny kjæreste, som ikke er far til barnet, du er ung, du er ikke klar (som du sier selv)

Du klarer det helt sikkert fint om du velger å beholde, men jeg tror du vil klare det enda bedre om du velger å vente noen år før du får barn. Da vil du kanskje ha mer til rette for å sette en ny borger til verden, være ferdig med skole/utdannelse, fast inntekt, stabilt forhold, og ikke minst - være mer mentalt klar.

Ønsker deg lykke til med avgjørelsen din!

Skrevet

du kan jo prøve å snakke med amathea? og/eller foreldrene dine? det er et stort valg å ta så tenk nøye over det før du gjør noe:) lykke til:)

Skrevet

takk får de gode rådene dere har gitt meg! jeg setter stor pris på det. jeg har det ikke lett om dagen. jeg tenker mye på det lille vesenet inni meg selv om jeg ikke har fått det helt inn i meg at jeg kan kanskje bli mamma nå. jeg håper jeg finner ut hva jeg vil før det er forsent.

Skrevet

jeg har bare 3 uker til termin og forsatt ikje gått opp helt for mej att jeg ska bli mamma :P

trur ikje man skjønna d heilt før man har den lille i henda..

men ser ikje på d som att e he nåke anna valg enn att d ska gå bra :)

Skrevet

Kjære deg. Jeg har ikke vært i akkurat samme situasjon som deg, men jeg har også blitt uplanlagt gravid i ung alder. Jeg skulle egentlig ta abort, men klarte det rett og slett ikke. Kjørte til og med bort til sykehuset, men jeg klarte ikke en gang å gå ut av bilen. Forstår godt at du ikke har det lett for tiden, for dette er et virkelig vanskelig valg.

Utifra det du skriver, så får jeg inntrykk av at du egentlig har litt lyst på barn, men at du ikke vil gi slipp på ungdomstiden din helt enda. Det er godt forståelig. Eneste rådet jeg kan gi deg, er at du tar en skikkelig time-out og tenker nøye gjennom ting. Vil du virkelig bli mor nå? Føler du deg klar? Jeg tror det er viktig å virkelig VILLE få barn, hvis du skal bli mor. Og selv om det nå er sånn da at du tar et liv (mange som tenker det og får dårlig samvittighet), så er det kanskje greit å legge den tanken til sides og heller tenke litt mer på deg selv. For selv om du hadde blitt innmari glad i den lille, så betyr nødvendigvis ikke det at det er helt rett for deg å bli mor enda. Jeg råder deg til å tenke, tenke, tenke og tenke enda mer. Hva føler og tenker du virkelig? Ikke fokuser så mye på hva andre sier, men hva DU virkelig vil. Føler du at et barn ødelegger mye for deg, så er det kanskje best å vente noen år.

Ble litt vel mye surr i det innlegget mitt, men håper det ble sånn halvveis forståelig vertfall. Lykke masse til, og husk: Ingen valg er rett eller galt. Så om du velger å ta abort, så er det ikke galt. La vertfall Ikke folk som er imot abort få deg til å tro det. Gjør det som føles rett for både deg og barnet =)

Skrevet

Til 'jeg vil ha barn' :)

Jeg har tatt abort og vet alt om d.

Jeg skjønner at du ikke har d lett om dagen, for å ta abort er d verste valget jeg noen ganger har tatt!

Jeg gjorde dette for 1 og et halvt år siden, jeg var ikke klar osv...

men jeg ville INNERTS inne ha barnet.

men jeg var sammen med en psykopat, og for barnet sin skyld var d nok egentli til det beste at jeg valgte abort.

Men alle reagerer forskjellig etter en abort, jeg tok dette svæært tungt, og hadde d vanskelig i overt et halvt år etterpå.

Men jeg har også en venninne av meg som tok abort like etter meg, hun tok ikke dette noe tungt i det hele tatt.

jeg vet ikke om dette hadde noe med at hun var bare 6 uker på vei, jeg var 11. Men man vet altså ikke hvordan man reagerer før etter det er gjort.

Men en ting er sikkert, man blir sterkere av d, og det er desverre en erfaring det også.

Jeg er nå gravid på nytt, er bare 17 år og dette var ikke planlagt. Tok til og med angrepille, men likevel gravid som bare det jeg!

Først slo tanken meg: ''abort igjenn''???? men den tanken slo jeg raskt fra meg.

Man kan likevel være ungdom selv om man blir mor.

jeg har mange venninner som har barn, de klarer seg kjempebra.

Klart man har ikke den friheten som før. men d hender at vi drar ut på fest sammen, hun/de er jo ikke med på festligheter hvær helg, men av og til iblandt er jo dette låv. Når barne blir større er d klart man kan reise osv. Har venninner som har d helt fantastisk MED barn i veldig ung alder.

Ble litt mye dette her, men jeg vil bare si til slutt at du må følge hjerte ditt. OG AT: andre kan IKKE ta valge for deg. Dette er du selv som må velge.

Prat me helsesøster eller jordmor, kanshe du finner mer ut av valge ditt da..=)

LYKKE TIL UANSETT! tenker på deg<3

Skrevet

jeg er sinnsykt i mot abort... en venninne av meg satt i den samme situasjonen selv og heldigvis fikk jeg overtalt henne til og ikke ta det... den 7 noember fikk hun en liten sønn... (verdens skjønneste gutt) det du kan risikere ved abort er og ikke få flere barn siden også... husk at graviditeten er en lang reise og du har god tid til og bli klar :) venninna mi er 18 og jeg er 18 selv jeg har termin den 21 januar og har ikke angret et sekund på tanken om og bli mamma... håper du velger riktig og tenker deg VELDIG godt igjennnom før du fjerner det... typen din får bare venne seg til tanken syns jeg...

men lykke til i allefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...