Gå til innhold

Uff, blir skremt, jeg...

Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥

Anbefalte innlegg

Når jeg leser om hvor mange som får negativ første ivf/icsi... Er så psykisk nede for tiden, og er da livredd for at icsi forsøket ikke skal fungere... Til dere som har fått negativt resultat: Jeg føler med dere, og håper det aldri skjer med meg! Håper også at det neste gang skal klaffe for dere!!! :-) dere er en gjeng tøffinger alle sammen! ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136512296-uff-blir-skremt-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en av de som fikk neg test denne gangen, men i mai fikk jeg ei icsi jente. Tenker bare at neste gang er det min tur igjen, men skjønner at du blir bekymret. Da det nermet seg testdag for meg denne gangen, syns jeg alle testet positivt jeg, og alle hadde gravidsymtomer bortsett fra meg (noe som stemte). Neida. Nå er det din tur;-) Hvor er du i løypa da?

klem

Jeg har hatt 3 forsøk, første neg, 2 og 3 pos men mistet og skal i gang igjen nå med 4 ivf forsøk.. det er tungt og utrolig vond prosess men man må ikke gi seg, så lenge kroppen og helsen orker så gir jeg meg ikke.. har også prøvd selv i over 11 år nå.. jeg har som motto den som gir seg har tapt!! hehe...

Ønsker deg masse lykke til !!

Hei på deg Pike 26.

Jeg hører jo egnetlig ikke til her inne lenger, men må titte inn av og til for å se hvordan det går med alle de tøffe jentene her inne.

En ting vil jeg si til deg, ikke gi opp før du har begynt ihvertfall.

Ja, IVF/icsi prossesen er tøff, og for mange av oss er det mye redsel forbundet med dette. Men IVF gir oss jo et håp, og håp er noe av det viktigste et menneske kan ha, mener jeg.

Vårt første IVF/ICSI forsøk var tøft, det å ta spary og sprøyter kom jeg meg igjennom ok, men den psykike påkjenningen var stor. Jeg var også blandt de uheldige som opplevde egg uttak som veldig vondt. Og mens jeg ventet en hel helg på innsett, var jeg helt fra meg, for jeg følte ikke at jeg orket det en gang til (heldigvis er det slik at de fleste ikke opplever noe mer enn litt ubehag ved egguttak, så IKKE tenk så mye på det!!!!). Og insett dagen var det bare 1 egg som var bra nok, jeg var et nervevrak...

Nå er jeg gravid, tenk så flaks...på første forsøk! Så kjære deg, det finnes alltid håp. Og i dag vet jeg at jeg hadde gjort alt sammen en gang til, for hva gjør man vel ikke for å få sitt etterlengtede barn...

SÅ masse lykke til, til deg og alle dere andre her inne!!!!!!!

Ikke for å skremme deg enda mer, MEN for å forbrede deg på at prosessen kan bli tøff vil jeg fortelle min historie.

1 IVF negativ, 1 frys negativ, 2 IVF positiv, men MA, 2 frys positiv, men kjemisk, 3 IVF positiv,men kjemisk, 3 frys negativ, 4 frys negativ. Er nå i gang med 5. fryseforsøk med de tre siste eggene vi har i det offentlige og håper virkelig at det skal være vår tur denne gangen.

Jeg har stort sett hatt veldig fine egg og det er ingen ting galt med noen av oss,bortsett fra at jeg har en gen feil som gjør at jeg muligens kan miste lettere enn de fleste andre.

Det nytter ikke å grave seg ned og se problemene, selv om jeg selv har vært nære på flere ganger. Man må bare se mulighetene og ikke gi seg!

Håper virkelig du klarer det på første forsøk, det er vel noe vi alle her inne har ønsket seg, men langt fra alle er så heldige.

Noen av oss skal tydeligvis ha det tyngre enn andre, men mange får det til forholdsvid kjapt. Har tre venninner som har vært gjennom det samme, en klarte det på første forsøk mens de to andre klarte det på andre forsøk.

Håper du blir en av de som slipper å slite lenge, det unner jeg absolutt ingen!!

Hold motet og håpet oppe, men vær realistisk er mitt råd!

LYKKE TIL :)

hei.

det er nok mange som må prøve noen ganger før det klaffer.

Ikke alle embryoene vi får satt inn er liv laga. legene kan ikke se hvilke som er det. de går kun etter tilsynelatende best egnet i forhold til hvordan det deler seg.

Noen er heldig å får satt inn det rett første gang. Andre på 2.gang,3 osv. Og noen desværre får det ikke til.

Trøst deg med at du er så ung. Da har man gjærne flere egg som er friske. kansje du er heldig og får det til på første forsøk. Hvis ikke så ikke så ikke mist håpet fordet! Mange klaffer i løpet av de 3 off. forsøkene vi har. Jeg klarte det på 2 hoved forsøk med 2 frys. Altså 4 innsetting. Men jeg er mye eldre enn deg og dermed færre egg som er liv laget.

Lykke til

Annonse

Hei Pike 26 - det er mange som lykkes på første forsøk, men jeg tror ikke de skriver så mye om det.....da har de ofte andre ting å tenke på ;-) jeg tror det er viktig at man har troen, lever i håpet og gjør ting som har positiv innvirkning i ventetiden. Gjør ting du liker, få fokuset vekk fra bekymringer og negative tanker - så skal du se at du også er en av de som lykkes på første forsøk :-D Lykke til og god helg.

Hei alle sammen! Tusen takk for kjempefine svar!! Dere er virkelig gode å ha! :-) Jeg er på spraydag 11 (begynte 01.01) Går bare å venter på blødning nå etter en proverakur... Har ikke mens i det heletatt... Skal begynne på spryøter 24 januar, beregnet uttak i uke 6... Gruer meg no sykt til uttak når jeg nå vet prosessen! Hehe... Skulle ønske ingen fortalte meg det! ;-) Men prøver å tenke sånn at det vil være verdt det, selv om jeg ikke tør håpe... Det er liksom for godt til å være sant...

Men midt i all "elendigheten" så har jeg tross alt en gutt på 2 1/2 år som jeg koser meg masse med, for jeg ser jo det er skjebner her som rett og slett ikke får det til, og det gjør meg vondt! Har forsøk etter forsøk, og dere er utrolig tøffe som ikke gir opp! Jeg takker høyere makter for at de ga meg denne gutten! Fikk selv vite at det bare var ren og skjær flaks at jeg ble gravid med han... Jeg håper virkelig det en vakker dag vil sitte en spire hos dere som har slitt mye lenger enn meg, og takk for at dere ikke dømmer meg siden jeg ikke har holdt på så lenge og selv om jeg har barn fra før! Dere er en fantastisk gjeng, og jeg håper jeg får med meg de fleste herfra og over på første tri snart!!! ;-)

God helg og fruktbar framtid for dere alle! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...