Gå til innhold

Plutselig mindre melk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille skjønne er nå seks måneder og ammingen har gått kjempe fint lenge. Har ikke manglet på melken, massevis. Nå de siste dagene virker i midlertidig puppene nesten tomme og det tar lenger tid før de fyller seg. Innbiler meg at småen ikke blir helt fornøyd når han spiser, små grynt/hyl og slipper taket ofte. Han vil oftere ha mat, så prøver vel å øke mengden her, men det virker nesten som om det går andre veien..

Jeg har fullammet frem til nå - de siste to ukene har vi presentert han for litt grøt (uten at han spiser noe særlig av det..).

Noen som har noe tips eller opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm..har ikke noe godt svar jeg altså..Men nå skal vel lillemann ikke fullammes lengre, så kanskje du har nok likevel??

Skrevet

Jeg har også hatt masse melk, men merker når sønnen min har vokseperioder eller "økedager" så virker det som jeg har mindre men det er ikke sant, det er bare at han tar alt. Jeg har aldri hatt økedager hvor han henger i puppen konstant. Nå i gar ble vi ferdig med den siste økeperioden og plutselig merker jeg at puppene er fulle igjen og han gulper mer. Han slutter å gulpe i disse periodene også. Så det går sikkert over snart for deg. Jeg pleier å spise havregryn og drikke ammete mens det pågår så jeg føler jeg gjør noe for det. Så min tips er å slappe av så mye du kan og tro du har nok melk.

PS gutten min har ikke vært interessert i grøten heller. Han er nå 5 måneder og 1 uke. Kan hende jeg prøvde for tidlig men han er så stor (70+ cm og 9+ kilo). Så jeg venter nå igjen til han er 6 måneder. Kjedelig da, jeg er egentlig ganske lei av å fullamme. Førstemann likte grøt fra første stund, han spiste den fra 4 måneder av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...