Gå til innhold

Hei alle mai mammaer :) hva har dere handlet inn??

Anbefalte innlegg

Jeg er 22+5 og har kjøpt endel klær, har så smått begynt å kjøpe inn litt rosa, vært på UL tre ganger etter den ordinære, og alle sier jente, så satser på d..

Vogn

seng

vippestol

flakser

smokker

smekker

sengetøy til seng og vogn

pynteteppe til vogn

helsetepper

Fått litt bamser

Krabbeteppe

Lekegrind

Er nok litt tidelig ute, men klarer bare ikke la vær

Flere som har handlet litt???

Fortsetter under...

Tja.. Har en del a det jeg trenger fordi jeg har vært avlaster og kjøpt litt sånn etterhvert som jeg har trengt det med tanke på at vi jo sku få en liten en en gang.. Har også arva endel rund omkring.

Har endel klær, lammeskin til både vogn og seng, reiseseng, dyne til vogn og seng, sprinkelseng beskytter, stelleveske, flasker, hånd-pumpe, matlagringskopper, vippestol, leketeppe og noen tepper... Det var vel endel a det vi har, men vi skal ut å kjøp vogn og bilstol snart. PAsse på nå i januar salget... hehe..

Vi har kjøpt vogn, bilstol og litt klær. Vi arver seng og vugge så det har vi fra før. Prøver å spre innkjøpene litt så vi ikke får så dårlig råd når babyen kommer. Men kommer nok til å gjøre meg ferdig i mars/april!

Hei Mimmi21

jeg har også handlet litt, er 20+5 og førstegangsfødende, og trenger derfor en del=)

Av stort har jeg kjøpt:

vugge

vogn

bilsete

kommode

vippestol

så har jeg handlet litt klær, vi var på UL onsdag, og fikk vite d var en gutt, så vi skulle kjøpe hver vårt sett med gutteklær. Jeg måtte stoppe mannen min når han hadde kjøpt 3 sett, han gikk helt berserk=)

jeg tenkte frem å tilbake på d å vente til mot slutten, men ikke vet du hvordan du er i form, pluss at d vil jo bli steindyrt å ta alt på ein gang. Jeg har handlet en del av tinga på finn, er ikj nødt til å ha alt helt nytt, men noe vil jeg ikj kjøpe brukt, vi er alle forskjellige;)

Annonse

eneste jeg har kjøpt inn er et par små plagg... og et bæresjal...

men så har vi jo alt annet utstyr fra storesøster... hun er jo bare 1.5 år så det er jo relativt nytt.. det eneste vi må ut å kjøpe er ny vogn ( vi har rosa) og noen dyne trekk

Annonse

Vi har ikke handlet inn noe som helst, men vi har masse fra forrige mann. Selv om det var gutt, og det nå kommer en jente, kommer vi ikke til å bukke under for "rosa-tyranniet". Synes det rett og slett er en uting å fluffe jenteungene opp med for mye rosa. Jeg mener man ender med å bidra til at ungene blir for tidlig klesbevisst og kroppsfiksert av det.

Anbefaler ellers å kjøpe brukt. Enormt med muligheter på finn.no og andre steder. Dessuten er det jo loppemarkedtid nå til våren! Mye flott å få tak i, og en fin måte å minke søppelberget for våre kommende generasjoner.

Er så enig!!! det finnes så mange andre farger som er fine til jenter som ikke er rosa!!!! Åh! Har fått følelsen av at folk kikker rart på meg når jeg sier at jeg ikke ønsker meg masse rosa greier i gaver til prinsessa. Selv har jeg bare kjøpt grønt,besj og gult. (å noe svart faktisk,med røde detaljer).

Når det gjelder hva vi har kjøpt så er det ingenting utenom klær.Å veldig lite av det å. Men seng arver vi etter farmor(den samme som barnepappaen sov i å søsteren hans å :) ) å begge parene med besteforeldre (farmor/farfar og mormor/morfar) har bestemt at de skal spleise på ny vogn til oss. Det er det eneste vi har planlagt så langt... Er ikke stressa heller,men gleder meg innmari til å begynne å gå å kikke for alvor ja :)

E så heldig å få arva en del ting :)

Har arva:

sprinkelseng

vippestol

voksipose

klær

bilstol med base (1 år gammel)

kjøpt selv:

stellebord

dyne til vogn og seng

sengtrekk og laken

helsetepper

kluter

klær

så gjenstår d bare å kjøpe vogn og kommode til klærne. Og litt småting.. så føle æ e rimelig i rute me alt!

E førstegangsfødende og har termin 5 mai :)

Shit, så mye dere har kjøpt! Jeg er i uke 23 og kjøpte det aller første til nurket igår... En nydelig liten kjole og en bukse, osm jeg fant på Bennetton. Ellers har jeg ikke kjøpt noen ting enda. Jeg har en datter på fire og ventet til ca en mnd før med å skaffe vogn og annet utstyr da også. Men heldigvids har jeg jo veldig masse klær fra henne da, siden det blir en jente til. Det meste av utstyret fra sist solgte jeg, så det blir nok en shoppingrunde igjen:) Men ikke før rundt mars/april. Syns ventetiden blir fryktelig lang når alt står klart så lenge før!!

Men masse lykke til alle mai mammaer!!

Her har vi handla inn endel, så begynner å se sluttern på det nå, håper jeg ;) Jeg er 24+6 idag.

Her er litt av det vi har fått i hus: vogn, bilstol, kurv til å sove i, dyner og puter til både kurv og vogn, sengetøy til det, bamser, endel klær, etpar pledd, håndkler, kluter, gulpekluter, stelleprodukter (skal prøve de ut sjøl først) Liker å være ferdig tidlig, om bekkenet skulle slå seg helt vrangt! Tør ikke å sende samboer ut på egenhånd å handle ;) Så det som står igjen av store ting, er stellekommode, og sprinkelseng til senere, pluss ei hylle, men alt det får vi på IKEA.

Hei.. huff.. skulle gjerne kjøpt inn noe, men alt går til sertifikatet for tiden.. meeeen i mars/april kommer vi til å kjøpe inn det vi trenger.. vi har kommode som vi skal bruke til stellekommode.. så vi trenger seng, vogn, bilstol, vippestol... har fått kjempe mye klær så trenger ikke å kjøpe nooe nytt.. Kanskje litt strømpebukser ol.. Så det er enda 2mnd til den store baby shoppinga starter hos oss:) skulle gjeeerne startet tidligere.. meeen blir vanskelig ja.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...