Gå til innhold

noen som har erfaring med å få opp melkeproduksjonen/pumpe?

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å pumpe så ofte jeg kan,men melken jeg har bruker å holde akkuratt det jenta vår trenger om dagen. Jeg kunne tenkt meg å fryse ned litt til senere barnevakter o.l..hvordan går jeg frem da?noen som har tips?

Jeg fullammer..og det jeg har pumpet ut holder ikke til ett måltid..

Fortsetter under...

ligg babyen til brystet ofte... da øker det.. ivertfall her.. si vist jeg ligger henne hyppig til om kvelden.. så har jeg spreng dagen etter på... jeg pumper om morningen.. da er melkeproduksjonen best,, ta en varm dusj før du pumper.. da er det lettere og få ut melk...

Ja gud det er ikke enkelt...siden jenta di tar bryst bra så ville jeg også bare lagt henne til enda oftere. Slitsomt for du skriver vel at hun stort sett henger der hele kvelden. Prøv å pumpe deg etterpå. Hvis du også orker å pumpe/amme oftere på natten så er det da melkeproduksjonen lettest økes.

Du kan også prøve å spise noe med mye karri i, det skal vist gjøre susen for mange. Drikk masse masse før amming og under amming, spis godt!!

Du kan kjøpe deg ammete på apoteket, det har hatt god effekt for meg. Når du ha amma ferdig kan du evt. pumpe deg for å se hvor mye du har i brysene, da er det lurt å sitte på et varmt sted, da kommer det mer når du pumper. Dette er ting jeg har god erfaring med. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...