Lille-mor Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Gubben og jeg er enige om at veslejenta skal få to navn, men vi strever med å finne den optimale kombinasjonen... Ikke så lett å bli enige om hvilke navn vi liker heller... Begge synes Aurora, Hanna og Jenny er ok. Hva synes dere om disse? Aurora Celin(e) Aurora Emilie Aurora Eliin Aurora Marie Aurora Sofie Jenny Victoria Jenny Mathea Hanna Celine Hanna Mathea Hanna Leonora Mina Mathea Leonora Celine Leonora Mathea Leonora Nicoline Leonora Sofie Iselin Victoria Iselin Amelia Begge liker Aurora Emilie, men siden min beste venninne har kalt sin jente Emilie er det kanskje litt dumt... Hun har et annet kort navn foran, slik at begge navnene brukes i hverdagen, hvilket vi ikke ville gjøre med Aurora Emilie. Igjen - hva tenker dere?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Da kan du vurdere Aurora Amelie. Det er veldig pent. Jeg liker ikke: Jenny, Hanna, Mina, Eliin, Marie. Kjedelige navn.
prebs Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Jeg synes Aurora er finest av førstenavnene, og som mellomnavn til Aurora liker jeg både Emilie, Marie og Sofie. Velbrukte andrenavn, men fine:) Jeg synes det går helt fint å bruke Emilie som andrenavn hvis dere ikke skal bruke det daglig. Hvis jeg var venninnen, ville jeg bare synes det var smigrende at noen "oppkalte" etter barnet mitt. Emilie er jo også et veldig vanlig navn, så det er ikke et veldig sjeldent familienavn dere "rapper". Men for all ordens skyld er jo ingenting enklere enn å snakke med venninnen din på forhånd om dette.
Lille-mor Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2008 Aurora Amelie var pent, ja! Eller kanskje Aurora Emelia?
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Jeg liker ikke Jenny, Hanna og Iselin. Synes disse navnene er kjedelige, spesielt de to første. Kan heller ikke se for meg en "voksen" som heter Jenny. Aurora Emilie er garantert det fineste av Aurora-forslagene. Leonora er også veldig pent, men kanskje litt langt med tanke på mellomnavn. Ville valgt Aurora Emilie, Emilie Aurora, Leonora Emilie eller Emilie Leonora.
Vannmann35 Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Aurora er nydelig, men er såpass tungt at det bør ha et litt lettere tilleggsnavn som Aurora Marie - det likte jeg best.
Lille-mor Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. januar 2008 Takker for tilbakemelding; du har forresten et nydelig navn selv! (Referer til nicket ditt
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #12 Skrevet 12. januar 2008 "Kan ikke se for meg en "voksen" som heter Jenny"! Utrolig utsagn! Jeg har ei gammeltante som heter Jenny, og hennes tante igjen het også Jenny. Jenny har vært på mote i mange perioder oppover årene. Fint navn!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #13 Skrevet 13. januar 2008 Jeg tenkte også Jenny Aurora med engang... Det passet sammen, og du nevnte de to øverst... Men mine kombinasjoner av alle navnene som står nevnt er Sofie Nikoline Mathea Leonora
Lille-mor Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 13. januar 2008 Takk for alle innspill! Tar gjerne imot flere synspunkter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå